Gå till innehåll
kriss

Tack och bock

Recommended Posts

Jag har, som frekventa besökare säkerligen noterat, inte varit speciellt aktiv på sistone. Det beror dels på att jag har ett sjukt kul jobb som tar tid och intresse, dels på att jag efter senaste riksmötet klivit lite mer åt sidan i Sveroksammanhang överlag.

Nästan alla som var insyltade när jag var som mest aktiv 1999-2002 eller så har dragit vidare. När David Gustavsson - vår förre ordförande - tackade för sig i höstas var det en av de sista gamla stötarna som hängt med lika länge (Chrisp räknas inte - han är en institution). Man kan se det som något av en hint om att det var dags att sätta sig på båten västerut. I mitt fall görs det enklast genom att hänga administratörströjan på kroken(*).

Det har varit en sjukt intressant resa med och inom förbundet. Något jag lärt mig på vägen och som tjänat mig väl även i andra sammanhang: var ödmjuk inför det ni företar er, räkna med att folk ser och uppskattar det ni gör, även om ni arbetar i det fördolda. Samarbeta med folk, även om de har fel. Att vinna en debatt betyder inte att man har rätt.

Våga erkänna vad du gjorde fel, inte minst för dig själv; det blir bättre än att låta någon knasig sorts stolthet gå före. Fel är något man lär sig av, inte något som aldrig får hända.

Fridens.

(* Nej, inte bokstavligen, admintröjorna är supermysiga)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra råd som alltid! Fortsätt titta in ibland och förundras över hur allt ändras hela tiden samtidigt som mycket ändå kan vara som förr. Jag tror det är sådant som håller folk kvar i organisationen.

Glada och varma hälsningar,

Semester-Chrisp, även känd som en institution :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men, du raljantar ju inte heller... :(

Nåja, hoppas du gör vettiga saker i verkligheten istället.

Kommer att sakna din nyktra saklighet med stundom ironiska undertoner här på forumet.

Ses kanske på framtida Weinachtsspielwochenenden (som det heter på tyska).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Får tacka för tiden och energin du lagt ner.

Våga erkänna vad du gjorde fel, inte minst för dig själv; det blir bättre än att låta någon knasig sorts stolthet gå före. Fel är något man lär sig av, inte något som aldrig får hända.

Så jävla bra råd. Det hade blivit så mycket trevligare i världen om alla hade den inställningen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu