Gå till innehåll
Gäst Tumpas

[Umeå] Vore kul att hitta en spelgrupp i nåt

Recommended Posts

Gäst

Tja.

Jag spelade en del rollspel när jag gick i mellanstadiet. Så övertalade en kompis mig att ta upp spelandet igen (D&D 4e var det då) för ungefär två år sen. Tyvärr flyttade, efter ½ år-1 år, 3 av de 5 spelare vi var, och vi kunde inte spela vidare.

Sen dess har min kompis börjat spela Pathfinder med andra kompisar till honom över Skype, vilket gjort att jag läst upp mig lite på det, ifall det skulle komma upp en plats i den gruppen åt mig också. Det har det inte gjort.

Så kort sagt - jag tyckte det var skitkul med rollspel, men är samtidigt rätt oerfaren. Men vill gärna spela något. Vad som helst egentligen, men något inte allt för överkomplicerat känns rätt uppenbart att skulle passa bäst.

Jo. Jag är 30 och pluggar på Universitetet. Vet inte om det spelar roll eller inte, men there's that.

(Blev förresten tipsad om att gå till Klossen på onsdag här tidigare, vilket jag gjorde. Men där var bara folk som spelade brädspel och maffia. Och även om det också var kul, så var det inte direkt vad jag var ute efter...)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Klossen kan vara lite hit-and-miss om du söker rollspelare, tips kan vara att testa där igen för folk cirkulerar lite.

Själv är jag nybörjare på rollspel och kan inte riktigt rekommendera någon specifik grupp, rör mig främst i lajv-kretsar, men jag har hört något i min umgängeskrets om någon som ville starta upp en grupp av något slag.

Bumpar om jag hör något mer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Har också spelat lite DnD 4e och lite Pathfinder men inte så mycket mer men är intresserad av att prova på lite vad som hellst.

Har nyligen flyttat upp till Umeå pga studier och letar också efter en rollspelsgrupp. Tänkte besöka Klossen och se om det finns fler som vill också vill rollspela men tänkte kolla här först.

Själv är jag 24 och pluggar psykologi på universitetet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Bumpar den här, eftersom jag fortfarande gärna hittar spelgrupp och fått ett nytänt sug efter att snackat rollspel med en polare i sommar...

Tänkte väl försöka ta mig till klossen nu på onsdag och ge det ett försök till. Det är folk där nu också, eller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Hej!

Hur går det, har ni hittat nåt?

Annars är jag på om ni vill dra ihop något!

Jag är 27 och har hyffsad rollspelsvana. Har spelat drakar och demoner, mutant och testat lite GURPS. Men det var ett tag sen. Är öppen för i princip vilket system och setting som helst.

Jag har aldrig varit på klossen faktiskt. Spelas det rollspel där ibland?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Hej! Vill du ses och diskutera rollspel? Jag håller just nu i ett par grupper och letar fler då jag tycker att det är skoj, jag är en kille på 22 och bor i Umeå. Ring mig på 0706611478 så kan vi ses över en kaffe!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Hallå, jag är 24 år och har spelat mutant och lite DnD och letar efter en rollspelsgrupp att prova köra lite mer regelbundet. Min umgängeskrets tröttnar efter en kväll på att spela så har aldrig haft flera kvällar i rad med samma grupp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Hystreni! Vill du testa att slå våra påsar ihop och se om vi kan hitta skoj folk? Jag vill spela några gånger per vecka, brukar vara svårt att hitta lediga spelare dock

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Najs, har faktiskt nyss startat en grupp med några andra killar, vårt nästa spelpass är den 26:e april, Drakar och demoner, brukar vara lite svårt att få till stånd spel så ofta som jag skulle vilja, men om du vill så skulle du kunna skapa en karaktär och testa hoppa in till att börja med? Släng iväg ett sms på 0706611478 så kan vi ses!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Jag hittade denna tråd av en slump i mitt sökande efter en rollspelsgrupp i Umeå som eventuellt behövde någon extra spelare. Jag spelade väldigt mycket rollspel när jag var yngre men blev tyvärr tvungen att sluta när min dåvarande grupp splittrades pga. studier. Så efter att ha varit borta från rollspelens värld ett par år så har jag nu börjat längta tillbaka och söker därför nu efter ett nytt gäng att spela med.

Om det är så att ni fortfarande söker efter folk så är jag gärna med och spelar. :D

MVH

Erik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

För andra gången är det när jag ger upp och slutar kolla som någon kommer med vettigt/vettiga svar. Just nu är jag i Småland över sommaren, kommer tillbaka till Umeå någon gång i Augusti. Men om erbjudandet fortfarande står kvar då, så är jag gärna på och tar en kaffe, snackar lite rollspel och om det då känns som att det skulle kunna funka, vara med och lira nånstans.

Samma gäller ni andra två som skrivit här - till hösten är jag nog väldigt på, om intresset finns kvar även då?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Jag råkade också snubbla över den här tråden i mitt sökande efter en rollspelsgrupp i Umeå. Det var några år sedan det gäng jag spelade med splittrades och sedan dess har det inte blivit så mycket spelande för min del. Om det fortfarande är aktuellt och det finns möjlighet att vara med är jag gärna det.

Mvh

ToreHelge

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena!

Tänkte starta upp ett Eon 4 scenario i början av september (Eller så fort boken kommer). Har SL + 2 spelare. Kan väl ta in iallafall en - två spelare till :) Om någon är sugen så skriv gärna!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Hej! Är också intresserad av att hitta en grupp. Är det någon som har plats eller så? Har spelat lite pathfinder, GoT och starwars.

/ Oscar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Hej! Är också intresserad av att hitta en grupp. Är det någon som har plats eller så? Har spelat lite pathfinder, GoT och starwars.

/ Oscar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu