Gå till innehåll
Nina

Bästa Wii-spelen

Recommended Posts

Blev sent omsider med ett Wii i helgen. Än så länge med Zelda: Skyward Sword, Mario Kart och Wii Fit Plus i hyllan, men när man ligger några år efter i spelandet finns det ju mycket att välja och vraka på i begagnathyllorna ;)

Vilka tycker ni är de absolut bästa spelen som man inte får missa till den här konsolen? Jag vill personligen helst ha tips på Wii-exklusiva titlar eftersom jag har andra konsoler också, men en mer allmän rekommendationslista skadar absolut inte heller :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Xenoblades Chronicle. Bästa RPG spelet till Wii. Enkel story men hastigheten är spelet är galet perfekt.

Resident evil 4 . Bara för att det är bästa resident evil spelet och använder siktet med wiimoten.

No more heroes 1 och 2 - för att ljussvärd köpta på E-bay och världens dummaste hjälte som skall bli en assassin är en perfekt historia.

Dead space - railroad shooters när story är som bäst.

Metroid Prime 3 - bästa metridspelet som finns för mig.

Sedan skall jag själv köpa Last story och Pandora-vad-det-nu-heter-är-det-towers?

Jag är dock inte mycket för multiplayer. Skall du ha ett rollspel är det Xenoblades som bör gälla och skulle vara mitt första val att ta med till en öde ö.

Är det mutli-player du skall ha skall du gå på Marias linje. Inget slår nya Mario.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har för mig att Wii har någon form av emulator som gör att man kan köpa äldre Nintendo-klassiker för en liten peng. Jag har inte alls spelat Wii mycket, men jag minns väl hur grymt kul jag hade det hos en polare när vi lirade massor av N64-spel en kväll.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hm, jag har ju spelat en hel del Wii spel (jobbar med spel), så det är lite svårt att säga precis vad som skulle passa dig. Men om du bara är intresserad av bra titlar för att kolla in recensioner och trailers så kan jag ju namedroppa de spel som har haft aldra mest roligt med till min Wii, och som jag tycker är sjukt bra spel:

De blob

Donkey kong country returns

Epic mickey

Excite truck

Guitar hero world tour

Mario Kart

Mario strikers charged football

Medal of Honor Heroes 2

Metroid prime triology

New super Mario bros wii

Okami

Rayman Orgins

Resident evil 4

Rock band

Super Mario galaxy

Super Mario galaxy 2

Super paper Mario

Super smash bros Brawl

Wario ware smooth moves

Wii sports beach resort

Xenoblade Chronicles

Zelda: Skyward sword

Zelda: Twilight princess

..men allt är ju som sagt var beroende på vad man gillar för spel, om man ska spela ensam eller med vänner och vad man vill få ut av sitt spelande. Lycka till i jakten! (ett tips kan också vara att gå till din lokala spelbutik (alltså inte hemelektronikbutik eller mataffär utan en riktig spelaffär där personalen ju faktiskt är gamers och utbildade i att hitta rätt spel till just dig) och fråga efter lite hjälp med - fundera då i förväg på vilkja spel du gillat innan och vad du vill få ut av ditt spelande samt hur du kommer spela, så får du ännu mer detaljerade och bra svar) :)

Mycket spelnöje!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rayman Orgins

Resident evil 4

Rock band

Super Mario galaxy

Super Mario galaxy 2

Super paper Mario

Super smash bros Brawl

Wario ware smooth moves

Wii sports beach resort

Xenoblade Chronicles

Zelda: Skyward sword

Zelda: Twilight princess

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Du kommentarer som gäst. Om du har ett konto vänligen logga in.
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.