Gå till innehåll
Morn

kostnad norderakonto via sverok

Recommended Posts

fick också hem det idag.

antar att det även på er specifikation stod "kontoutdrag, månadsavgift" och det var på 55kr?

Om så är fallet så ringde jag till Nordea direkt, de hänvisade mig till ett annat nummer (det nummer som stora företag och organisationer ska sköta sin kontakt genom) så jag ringde dit.

De kollade igenom vår förenings uppgifter lite och kom fram till att vi ska ha e-hantering och inte "Gula kuvert"(fick ingen klarhet i vad de menade med gula kuvert men skit samma), och det då, genom sverok, ska vara kostnadsfritt.

Så jag fick åter ett nytt nummer, nämligen numret till vår handläggare i Linköping och de sa att jag skulle kontakta henne så skulle hon få lösa problemet, för det var uppenbart att något blivit fel.

Så alla som har fått denna specifikation/avgift, kontakta er handläggare, om ni inte vet vem det är kan ni ringa till 08-20 96 00 så hjälper de er med det. (de verkade dock itne vara jätteglada på det nummer, men de hjälpte mig ändå..)

mvh

Rickard

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag återupplivar nu denna forumstråd!

Vi fick, som lovat tillbaka de 55 kr som drogs förra gången, men idag kom det ett nytt brev där de drog en månadsavgift på 55kr för kontoutdrag.

Tydligen något problem i Nordeas system som gör detta antar jag?

något som har ändrats från förr så att den inte fattar att Sverok-bundna konton inte ska ha denna avgift..

MVH

Rickard

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

vet inte om det är samma pengar nu, men det kom in pengar från nordea i förra veckan, dock handlar det om under 10 kronor..

Antingen har de satt tillbaka för lite, eller så är detta någon annan slant de satt in till oss.

55Kr är egentligen inte så mycket, men när man räknar på hur många SVEROK-föreningar som har konton där och förutsätter att det dragits 55kr för alla så blir det ganska snabbt lite påtagligare summor för att bråka om..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Du kommentarer som gäst. Om du har ett konto vänligen logga in.
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.