Jump to content
Sign in to follow this  
Augustus 08

Är Memoir 44 bra?

Recommended Posts

Hej!

Jag undrar var ni har för erfarenheter av Memoir 44. Jag är lite sugen på WW2-strategi.

Jag har också tittat mot Tide of iron men jag känner på mig att ett enklare spel som tar kortare tid att spela är mera realistiskt. I alla fall till att börja med.

Tack på förhand!

Det är skitbra! Fast det beror lite på vad du är ute efter. Vill du ha verklighetstrogen simulering av vk2 så bör du leta någon annanstans. M44 är ett typiskt "Beer-and-pretzels"-spel. Snabbt (man kan utan tvekan beta av ett av de kortare scenariorna på under en timme, inklusive set-up), enkelt, lättsamt och lättillgängligt, och, famförallt, mycket roligt. Det är perfekt för den som gillar krigsspel men inte har tid att ägna en hel helg åt spelande, utan snarare bara ett par timmar i stöten. Det är ett av mina absoluta favoritspel och jag kan inte rekomendera det nog.

Tide of Iron är bra det med. Men det är precis som du säger; det är större, mer komplicerat och tar mer tid att spela.

Stort tack för svaret! Blir ett köp inom kort då. Jag behöver något som är överskådligt och lättsamt för att komma igång. Sen hoppas jag att jag kan avancera till Tide of iron. Jag är ingen van brädspelare så Memoir verkar vara perfekt.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...