Gå till innehåll
Augustus 08

Battlefield evolution vs Force on force?

Recommended Posts

Jag har inte spelat BE men har spelat deras Starship Troopers. Regelsystemet är hyfsat, rätt okej.

Force on Force har väldigt många bra idéer och vad jag anser vara nytänkande i sitt spelsystem. Det har dock en del problem, moral systemet är rent konkret drygt, hålla räkning på en mängd små faktorer, vilket är typ vad resten av spelet inte gör. Själva grund regeln i spelet är "4+", och använd t6 för "conscripts", t8 för tränade trupper, t10 för veteraner och t12 för eliter. Sedan är Force on Force inte som de flesta spel, det är inte poängbaserat, och det verkar, så lång som jag varit med och hjälp till med spelet, inte funnit något intresse för att föra in vanliga "poäng-baserade" skärmytslingar i spelet.

Istället har Force on Force en oerhörd mängd litteratur med scenarion och än fler på gång.

Du kan spana in den här topicen om Force on Force

Kanske någon som spelat Battlefield Evolution kan stödja det? Har tittat på det förr men satsade aldrig på det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tackar för tipsen! Ja subjektivt värre var det men eftersom det är spel som behandlar samma krigsföring så undrar man ju vad som är roligast, enklast osv. Bra är ju att BE-figurer kan användas även till FoF eftersom skala saknas och jag inte orkar måla. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Bra är ju att BE-figurer kan användas även till FoF eftersom skala saknas och jag inte orkar måla. :)

Ännu bättre idée! :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu