Vad tycker ni om finska folk?
0

9 inlägg i detta ämne

Hej mina kompisar,

Det här är en fråga om finska folk. Gillar ni finskar? Det är svårt att säga. Jag tror att finskar är nästan alltid kraftfullare än vanligt folk. Särskilt svenska folk, som har mindre tuppar och dylikt.

Men det finns också nackdelar. Om man är finsk har man mycket större chans att bli allvarligt sjuk i könsorganet (this is not strictly a rude word). Det visar en ny undersökning av forskare i USA

Själv gillar jag finskt folk.

Tack

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Personligen gillar jag både finska och finskar (även om man i svensk folkmun brukar säga finnar), dock så håller jag med, de har en tendens att vara kraftfullare än oss svenskar. Detta kan tydligt ses i tex friidrott där Finland är världsledande i kastgrenarna, medan Sverige knappt kvalar till gärsgårdsserien.

Däremot tycker jag att danskar är väldigt jobbiga eftersom de konsekvent tillverkar godare öl och bättre wienerbröd än oss svenskar, samtidigt som de är klasser bättre på modern dans. Så är det något folkslag som ska petas på så är det dom :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror att finnarna blir så mycket kraftfullare än svenskar för att de står ut med så hiskeliga efterrätter.

Här i Sverige kan man vänta sig en fin chokladmousse när man är ute på restaurang, eller snabbt vispa upp en pulver-chokladpudding hemma när man är lite slö framför TV:n. Så kommer man hem till sina finska släktingar och bjuds på en sån här likartad efterrätt från en välrenommerad godistillverkare: http://stickling.blogg.se/veganmat/imag ... 458577.jpg

Och vad är det? Jo, RÅGMALTSGRÖT! Inte den minsta antydan till choklad, eller efterrättssmak överhuvudtaget. Det, skulle jag säga, är jävligt kraftfullt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mema är i sig inte världens godaste men man äter med ovispad vispgrädde och en massa strösocker så det har en hel del efterrättskaraktär, och så ser det ut som halvgräddad kladdkaka också =)

F.ö. är finnar mycket hårdare än svenskar för att större delen av deras nationella självkänsla bygger på det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Däremot tycker jag att danskar är väldigt jobbiga eftersom de konsekvent tillverkar godare öl och bättre wienerbröd än oss svenskar, samtidigt som de är klasser bättre på modern dans. Så är det något folkslag som ska petas på så är det dom :(

Nu har jag visserligen några få anledningar till att vara väldigt partisk när det kommer just till danskarna. Men just wienerbrödet är väl om något en anledning till inte att peta danskarna. Sedan jag flyttade till Norrut har jag inte fått ett enda ordentligt wienerbröd serverat...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har inga problem eller förutfattade meningar om finnar. Speciellt inte när de är inom hörhåll, för om man retar upp dem kommer kniven fram.

Danskar:

My pølse brings all danes to the yard, and they're like, "fo helvede"

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finska som språk är mycket kraftfullt, finska svordommar har rejält med 'oumpfh' i sig :-)

För övrigt så är skåningarna de finaste mäniskor vi har i norden. Tillräckligt nära köpenhamn för att ha både klass och kultur och tillräckligt långt från stockholm för att kunna ha lite självrespekt. :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det heter inte "finskar", precis som det inte heller heter "franskar", "engelskar" eller "ryskar". Det ordet existerar inte i den mening som påtalas här. Skriv antingen "finnar" eller "finländare". "Finskar" är imperfekt form av ordet "finskära".

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Du kommentarer som gäst. Om du har ett konto vänligen logga in.
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

0