Gå till innehåll
geerberg

Styrelse 2012

Recommended Posts

I och med att valberedningen inte verkar ha gjort sin röst hörd på detta forum gällande en styrelse för året 2012 så tar jag nu tillfället i akt att göra min röst hörd.

Min dröm är att under 2012 ha en så liten styrelse som möjligt för att ge ER i distriktet en chans att bilda intresse och smågrupper för att sedan lämna över till en eventuell annan lösning 2013. Stora styrelser har under distriktets första två år inte fungerat optimalt. Jag struntar i hur många suppleanter årsmötet väljer in men jag vill se en minimal och tight styrelse som med tid kan växa. Att vara 11 pers betyder INTE att man får arbetet gjort snabbare.

Kalla mig trångsynt och korrumperad men jag ställer inte upp för omval om styrelsen blir fler än 4 personer.

Jag söker nu två personer att ställa upp i val med mig på plasterna ordförande och ledamot (stadgarna kräver inte att vi är flera). Ordförandens roll i distriktet (svart på vitt) är bara att se till att folk kommer på möten! Var inte rädd för titeln.

Det som gör dig till en kvalificerad kandidat är att du:

1. Är från Uppsala län eller Sörmlands län (då jag tänker sitta som representant för Västmanland och vill inte se att vi är mer än en från var distrikt)

2. Har huvudet på skaft (du ska inte ställa upp, "bara för att", utan du ska veta vad du ger dig in i. Sitta och läsa ansökningar och besluta om de är värda investeringar eller inte)

3. ÄR AKTIV ONLINE! (kollar mail och forum minst varannan dag om man inte är på föranmäld bortresa)

4. Har tid att prata i en telefon eller att chatta i en timme i månaden

Styrelsen träffas fysiskt under årsmötet 2012 för att besluta om styrdokument och kommunikationsmedel. Denna styrelse har sedan onlinemöten antingen igenom skype eller irc eller det som nu fungerar fram tills dess att årsmötet 2013 äger rum.

LYCKA TILL!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Intressant upplägg. En sak jag undrar, jag tolkar det som att distriktets syfte i det här förslaget är att dela ut projektpengar till föreningarna, stämmer det? Och är det förenligt med era bidragsgivares regler?

Spännande tänk i alla fall.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det 11 personer i styrelsen!? :shock:

Vem av dessa är kassör? För jag har under längre tid försökt att få tag på denne men ingen tycks vilja berätta vem det är.

Med hänvisning till "till Styrelsen"-tråden så har vår förening fått uppfattningen med tanke på forum-aktivitet om att det bara varit två i styrelsen (ordförande och ledamot) och det är förstående att det inte går att hålla uppe ett helt distrikt om man även ska blanda in studier, arbete, uppdrag i andra föreningar, familj och privatliv.

Christian Jonsson

Kassör i NOS

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, det är inte 11 personer i styrelsen. Vi har varit runt 4 aktiva, med 2 stycken mer eller mindre inaktiva. Problemet har varit att ordföranden har varit en av dom. Vi hade ett tidigt avhopp från styrelsen också.

Problemen har inte varit styrelsens storlek så mycket som att folk har tappat drivkraften i mångt av mycket pga mycket internt strul. Överlag har det fungerat skapligt förutom dom senaste månaderna med relativt regelbunden kontakt och rätt så snabba beslut, i mitt tycke iaf.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Du kommentarer som gäst. Om du har ett konto vänligen logga in.
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.