Jump to content
Sign in to follow this  
Gemstone

Köpa Patronhylsor?

Recommended Posts

Jag söker för närvarande efter använda (eller bara tomma) patronhylsor att köpa in. finns det någon butik i Stockholm som säljer tomma patronhylsor, eller går det att få tag på via internet? Jag har testat ebay, men jag är väl inte världens skickligaste ebayare, så jag medger att jag kan ha failat lite där :)

Tips?

Borde inte tråden ligga i köpes övrigt?

Vilken kaliber kan vara intressant om det spelar någon roll.

Det spelar ingen som helst roll vad det är för kaliber på dessa patroner, så länge det är relativt samma på den mängd vi vill köpa in. Ja, det bör ju vara till vanliga handeldvapen, så artilleripjäser är väl ointressant förstås.

Vad är det egentligen du är ute efter? Är det bara tomhylsor, eller vill du ha nåt som ser "skarpt" ut? Och handlar det om hylsor till gevär eller pistol?

Jag har iofs drivor av tomhylsor, både gevärs-och pistolkalibrar, och kulor likaså. Eftersom du som det låter inte har egna vapenlicenser så får du ju inte inneha skarp ammunition, så det är ju knappast aktuellt. Det är dock inte några problem att fixa tomhylsor som man bara sätter kula i om du är ute efter patroner som ser användbara ut vid en snabb titt. Men jag bor ju inte i Stockholm, så frakt och annat är besvärligt

Hett tips är dock att kolla med närmsta sportskytteförening eller jaktskyttebana. Där lär du inte ha några som helst problem att få tag på ett gäng hylsor, och vill du ha mer "avancerade" grejer i form av hylsa+kula så lär du nog hitta gott om handladdare där också.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...