Gå till innehåll
Berjiz

Verksamhetsplanen

Recommended Posts

Mitt förslag till ändringar i verksamhetsplanen.

I stort sett håller jag med om den, den är enkel och fokuserar på det interna i distriktet men har några förslag:

Första raden ändras till:

Fokuset under året ska ligga på att arbeta för en ökad......

Raden om att distriktet ska vara på ung08 och gamexpo tas bort.

Vi måste fokusera mera internt, om de finns tid och pengar kan styrelsen ta beslut om att vi ska vara där men årsmötet ska inte tvinga dit dem.

Lägg till att:

Styrelsen bör ha minst två teambuildning helger

Teambuildning för styrelsen är skoj och förbättra arbetet.

Ändra raden "Arbeta för ökad jämlikhet och bättre jämställdhetsklimat inom Sverok Stockholm." till

"Arbeta för ökad jämlikhet och klimat inom Sverok Stockholm."

Det är problem med klimatet i distriktet, inte bara när det gäller jämställdhet.

Lägg till:

Distriktet ska ha en diskussion under året om distriktets syfte och varför vi finns till samt hur vi får fler att engagera sig.

Jag tror också att det vore bra om vi börjar försöka ta tag i alla avhoppen.

Lägg till:

Distriktet ska undersöka och diskutera framtiden för lokalbidraget

Ändra nystartsbidrag för lokaler till lokalbidrag.

Lokalföreningar betyder dessutom inte föreningar med lokal utan föreningar som är i ett visst område.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En sak som är värt att notera är att bussresorna är helt borta ur både budget och verksamhetsplan. Vilket jag håller med om, de har fungerat sådär senaste åren och är en del jobb.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker inte att verksamhetsplanen ska vara ett debattinlägg som sparkar på den avgående styrelsen eller framställer distriktet i dålig dager inför medlemmar och bidragsgivare. Jag föreslår därför att det här stycket:

Vi har ett tufft år bakom oss med många avhopp och spretig verksamhet. Med facit i hand kan vi konstatera att Sverok Stockholm tog på sig alldeles för mycket att göra vilket ledde till att de engagerade slets ut i förtid, avhopp och att styrelsen kollapsade samtidigt som engagemanget sjönk i botten. Vi vill därför under 2012 fokusera på några få punkter och bygga upp grundverksamheten igen som tyvärr blivit lidande under de senaste åren. Vi vill därför fokusera på att få upp aktiviteterna på kansliet och användandet av kansliresurserna för att de stora summor pengar de kostar ska vara en bra investering. Det skulle också innebära att distriktet bygger upp sitt kontaktnät bland sina medlemsföreningar och på så sätt kan nå ut med information om utbildningar och möjligheter ännu bättre.
Mildras till:
Under 2012 kommer vi att arbeta med att stärka och utveckla distriktets kärnverksamhet. Vi ska få in mer föreningsaktivitet på kansliet och öka medlemmarnas användande av kansliresurserna. Vi ska också levandegöra kontaktnätet till medlemsföreningarna för att kunna nå ut med information om utbildningar och möjligheter ännu bättre.
The rest is history, och kan framgå av verksamhetsberättelsen istället om styrelsen anser att det har varit ett bottenår :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker och yrkar (om det går här på forumet) på:

Att styrelsen aktivt arbetar med att göra sig både sedda och hörda inom distriktens föreningar.

Personligen känns det som något som ingen orkat ta tag i på allvar under de 4 åren jag varit medlem i distriktet. Det är svårt att komma med förslag, vilja vara mer aktiv i distriktet eller ens känna sig kopplad till sitt distrikt om man inte vet vad distriktetstyrelsen gör eller att dom ens finns. Visa vad ni gör under året, inte bara genom att skriva om det på sverok stockholms hemsida. Visa att ni faktiskt bryr er om vad föreningarna gör genom att på något plan sammarbeta eller delta i deras aktiviteter.

Detta gör dels att styrelsens arbete förhoppningsvis blir mer tacksamt men också att distriktet får en större roll än att bara finnas till för att ge pengar, trycka prylar och underhålla kansliet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu