Gå till innehåll
Kyuuri-Kai

Till styrelsen

Recommended Posts

Hej!

Jag skulle på Kyuuri-Kais vägnar vilja veta vad ni kom fram till på mötet den 11/3.

Vi skickade in en ansökan som togs upp på mötet och vi skulle vilja få information om vad som händer nu.

Vi har inte hört någonting från er, vart är ni? :D

Bidraget gäller DinoCon.

Mathias Vestby,

Kassör Kyuuri-Kai

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmm, Okej.

Joakim har sagt att han är tjänstledig från uppdraget som ordförande, så vem är det som är ordförande nu? Jag skulle behöva kontaktuppgifter till resten av styrelsen så att jag kan hålla kontakten med dem angående ansökan.

Kan du skriva upp namn och mail på alla som sitter i styrelsen?

Alternativt skicka dem till min mail: Westby_91@hotmail.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När kommer styrelsen att hålla nästa möte?

Vi väntar tyvärr också på styrelsens ok av en ansökan avseende Nycon som gjordes 11/10-2011 vars slutrapport skickades 5/11-2011.

Uppfattningen var att allt såg bra ut men att jag sedan fått påminna och fråga på nytt den 8/2-2012 fått svaret "vi hade någon form av samordnad inaktivitet pga olika orsaker, så er ansökan planerades till ett möte som sköts upp, som sedan inte blev av ändå, och oturligt sedan glömdes bort. jag har lyft ansökan igen, och promptar resten av styrelsen att se ansökan som när den kom in (någon kommenterade: "de söker bidrag i efterskott?)"

Så bästa mälardalen-styrelse, om ni har möjlighet att få stöd hos riks så ansök om hjälp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Någon från styrelsen får gärna förklara vad det är som tar så lång tid att få till ett möte :?:

Att det ska ta över fem månader, som det gjort för nos är ju sanslöst, vad håller distriktet Mälardalen på med :?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nos, er ansökan är godkänd, kassören ska ha era kontouppgifter (jag meddelade honom själv om dem) så att ni inte fått några pengar är väldigt konstigt.

att vår ordförande säger sig vara tjänstledig må vara bra, men det här är ingen tjänst... det är ett ideellt uppdrag man ska ta om man känner att man kommer lägga ner LITE tid på det, vilket jag rakt ut kan säga att jag inte tycker han gjort. Öppen kritik ftw.

han verkar heller inte ha meddelat resten av styrelsen om sin "tjänstledighet", utan kanske bara släppt allt. jag vet inte.

min egna erfarenhet och åsikt är att jag gav fan i att ta reda på allt runt oktober november, och då dröjde det till, ja ungefär februari, innan det blev ett möte. jag klev ner från ordförandeposten i våras för att jag tyckte det blev lite tungt att släpa hela mälardalen själv (bortsett från ren ekonomisk hantering), sen när nya ordföranden lessnade eller vad han gjorde, så var allt som förut.

Jag ber personligen om ursäkt för att ni fått vänta och har frågor, men kommer lämna detta vrak vid nästa årsmöte, och kan bara hoppas att det blir bättre framöver.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det låter bra att den blivit godkänd men det är ytterst tråkigt att höra att styrelsearbetet inte går så bra vare sig engagemang eller kommunikation.

Jag hittade kallelsen till årsmötet 2011 men har inte hittat själva slutliga protokollet. Finns det att få tag på antingen publicerat på forumet eller på Mälarsidan?

Och som Kyuuri-Kai skriver, Vad har vi för aktiva folkvalda? Jag skulle vilja ta kontakt med kassören så behöver jag inte belasta dig om vår ansökan.

Christian Jonsson

Kassör N.O.S.

PS. Jag tog friheten för någon månad sedan att kontakta riks angående om att mälardalens hemsida inte var upplagd på riks distriktssida så det är fixat nu men innehållet kanske behöver uppdateras.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.

Som ordförande får jag såklart ta till mig av kritiken. Jag har ingen ursäkt utan allt har med mitt arbete utanför föreningslivet att göra vilket har gjort att jag fått prioritera bort all ideell verksamhet.

Det ska det såklart bli ändring på iom att vi 1) kommer att ha ett möte i april, 2) årsmötet kommer att välja en ny handlingskraftig styrelse och 3) era ansökningar kommer att hanteras digitalt för snabba svar.

Jag får åter be om ursäkt för de 2 berörda parter som blivit lidande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi uppskattar att du tar till dig kritiken, alla kan ha det tufft ibland.

När i april kommer mötet att hållas?

Vi är som sagt väldigt angelägna om att få besked så snabbt som möjligt, dra iväg mail till alla i styrelsen och ”beordra” fram ett möte, desto tidigare, desto bättre.

Återigen, bra att du svarar på kritiken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Du kommentarer som gäst. Om du har ett konto vänligen logga in.
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.