Gå till innehåll
HannibalBarca

[Sökes] Svarta korpen

Recommended Posts

Jag vet att figurspelsbutiken gav ut nytryck för några år sen, men de har lagt ner nu och jag vet inte om de har några ex kvar. Jag kan peta lite på dem och uppmärksamma dem på denna tråd så kan vi se om de kan ge något svar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi (dvs. Figurspelsbutiken) hade rätt att ge ut en faksimilutgåva av Svarta korpen i 300 exemplar under åren 2007 - 2010. Det gjorde vi och de gick åt som smör i solsken :-) Den som hade rättigheterna då, och sannolikt även så i dag, är Thomas Sörensen, en av författarna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Vi (dvs. Figurspelsbutiken) hade rätt att ge ut en faksimilutgåva av Svarta korpen i 300 exemplar under åren 2007 - 2010. Det gjorde vi och de gick åt som smör i solsken :-) Den som hade rättigheterna då, och sannolikt även så i dag, är Thomas Sörensen, en av författarna.

Tack så mycket för infon, har du någon aning om hur man kan få kontakt med Thomas Sörensen?

Ligger han bakom Bonnie Blue också? Är sugen på det också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När det gäller idé och utförande så stod Thomas Sörensen och Anders Forkman bakom Svarta korpen medan i fallet Bonnie Blue var det Thomas Sörensen själv.

Vi gav ut följande böcker om Bonnie Blue: Bonnie Blue (ACW), supplementen Bonnie Blue och indianerna (1700-tal) och Vid fronten (WWI) och följande böcker om Svarta korpen: Svarta korpen, supplementen I västerled och scenarioboken Korpens föda. Ryktet vet att berätta att det ska finnas två BB-supplement till: BB i Mexiko och BB hos snapphanarna men dem hittade vi aldrig ...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
När det gäller idé och utförande så stod Thomas Sörensen och Anders Forkman bakom Svarta korpen medan i fallet Bonnie Blue var det Thomas Sörensen själv.

Vi gav ut följande böcker om Bonnie Blue: Bonnie Blue (ACW), supplementen Bonnie Blue och indianerna (1700-tal) och Vid fronten (WWI) och följande böcker om Svarta korpen: Svarta korpen, supplementen I västerled och scenarioboken Korpens föda. Ryktet vet att berätta att det ska finnas två BB-supplement till: BB i Mexiko och BB hos snapphanarna men dem hittade vi aldrig ...

Ojoj tackar igen, inser vad mycket jag missat :( trodde det bara fanns en regelbok till vardera.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Ni som saknar Bonnie Blue, håll ögonen öppna ;)

Svarta korpen... :)

Absolut, spännande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu