Gå till innehåll
Morn

Swedbank vet inte vad dom gör

Recommended Posts

Hallå

tänkte informera om den sak som ände an av mina föreningar. Båda har konto via swedbank sedan minst 5 år och det har funkat klockrent.

Nu har Swedbank kommit på att den ena av föreningarna ska betala en avgift som dom kallar "pris enligt avisering" på 500 kr.

Vi har inte sett någon avisering av kostnader. Sen det roliga är att den endast är den ena föreningen som är drabbad. Kort sagt är det skräp av swedbank att göra så.

Vi väntar nu kontakt från dom för att se hur vi löser detta på ett bra sätt. I värsta fall så kanske vi byter till Sveroks nordea alternativ med båda.

//Mårten

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

en uppdatering

Swedbank säger att dom kan retunera avgiften för otutnyttjade månader. dvs ca 350-400 kr. toppen tänker jag och begär att som avslutar vårat konto och för över till vårat nya konto på nordea (via Sverok). När jag får hem berkäftelse att det är gjort så har dom tagit en avgift på 150 kr för det. Och ingen retur av avgiften.

Gissa hur mycket jag kommer rekomendera folk att använda sig av Swedbank???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låter som det är ganska dyrt och krångligt med Swedbank hos er.

Bara för att ge något att jämföra med:

Vi betalar totalt 350kr för att ha giro och internetbank per år hos Falkenbergs Sparbank som är en fristående bank som samarbetar med Swedbank.

För några månader sedan kompletterade vi med tjänsten bankbox, dvs droppa kontanterna i ett plastkuvert och slippa ha dem liggande, även den helt gratis för oss som kunder i den banken.

För oss är det helt otänkbart att byta bank, då de är helt fantastiskt enkla och det är galet billigt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bankvärlden är full av avgifter för tjänster, men också hårt konkurrensutsatt. Det är värt att shoppa runt helt enkelt, och får man inte ett bra bemötande hos en så frågar man på nästa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det intrassanta är att bankerna skiter typ i oss föreningar bland annat för att vi har ganska lite pengar. Dock tänker dom inte på att vi är ganska många föreningar som tillsammans har mycket.

Nordea verkar ha kommit på det med tanke på sammarbetet som skapats mellan dom och Sverok

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Swedbank vet också om det och även de var med i förhandlingarna kring samarbete med Sverok - bara att Nordea hade en bättre deal att komma med..

Själv har jag aldrig haft problem med Swedbank, varken som företagare, privatperson eller förening..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dom må veta det men gör väldigt lite. Även fast man inte "fick" sammarbetet med Sverok så borde dom kunna se vad dom kan göra för föreningar. Dock finns nästan inte begreppet ideell i bankvärlden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Du kommentarer som gäst. Om du har ett konto vänligen logga in.
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.