Jump to content
Sign in to follow this  
Alexander Hallberg

GothCon XXXVI, 6-8 April (Påskhelgen) Göteborg

Recommended Posts

Snart är det dags för årets GothCon!

GothCon är ett av Sveriges största spelkonvent och är, i och med starten 1977, även det äldsta.

GothCon äger rum i Göteborg varje påsk och vem som helst får delta oavsett förutsättningar, även om vi rekommenderar att våra besökare är minst 15 år gamla. Konventet är helt drogfritt. Under de senaste åren har nära 1800 besökare lockats till konventet för att fira påsk med spel i alla dess former - rollspel, brädspel, kortspel, figurspel, lajv och liknande.

På GothCon står dörren alltid öppen och vi längtar efter att just DU ska anmäla dig. Även om vi inte kan lösa alla problem eller situationer som uppstår innan eller under konventet så ska jag och mina kära medlemmar i GothCons stab göra allt vi kan för att du ska få ett så bra konvent som möjligt.

Så, vad väntar du på? Gå in på www.gothcon.se och anmäl dig!

Det blir lajv på stadsmuseet i år.

http://www.gothcon.se/stadsmuseet

Mer info om lajvet vore helt klart intressant. På GothCons hemsida står det "För mer information se museets hemsida." och på stadmuseets hemsida (vilken jag fick leta reda på själv (en länk hade varit sympatiskt)) står inte mer än på er sida (men de har i alla fall länkat till GothCons sida om lajvet...)

Det blir lajv på stadsmuseet i år.

http://www.gothcon.se/stadsmuseet

Mer info om lajvet vore helt klart intressant. På GothCons hemsida står det "För mer information se museets hemsida." och på stadmuseets hemsida (vilken jag fick leta reda på själv (en länk hade varit sympatiskt)) står inte mer än på er sida (men de har i alla fall länkat till GothCons sida om lajvet...)

Det här är vad jag fått från arrangörerna:

Med anledning av de journalistiska artiklar som vi vet att du har tagit del av, och som säkert har gett upphov till en hel del frågor, vill vi, sällskapet XXXXX, härmed bjuda in dig till en visit av våra möteslokaler i Göteborg stad.

Tiderna förändras, och inom vår ordern är vi överens om att det är dags att bjuda in den nya tidsåldern. Öppenhet och samarbete är de ledord som vi kommer använda oss av, och vill inleda denna nya era genom att öppna våra dörrar för allmänheten. Välkommen till en kväll med upptäcksfärder i det tidigare okända och nya möten.

Lajvet är ett konventslajv som baseras på att alla deltagare har samma förutsättningar vid spelets början - väl anpassat för den stressade konventsbesökaren. Arrangemanget ställer inga krav på tidigare erfarenhet av lajv eller andra förkunskaper.

Handlingen byggd på och inspirerad av regionens historia, historiska händelser och personer, samt populärvetenskap och modern mysticism. (Tänk Da Vinci-koden)

Huvudarrangör: Anders Edgar. Övriga arrangörer: Mattias Johansson, Niklas Daniellsson och Carolina Dahlberg.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...