Jump to content
Sign in to follow this  
Birger

Studiefrämjandet i Göteborg Informerar

Recommended Posts

Vi har ett pilotprojekt i Speletshus som pågår farm till sista juli.

Vi hyr ett rum i Speletshus i Göteborg som vi lånar ut till Sverok föreningar utan kostnad.

Man betalar ingen ting för rummet i hyra men man anordnar i stället kulturverksamhet i lokalen.

Så genom att tex spela rollspel,figurspel/ha planeringsmöten/Workshop en dag i veckan där man tar upp närvaron på närvarande så har man tillgång till en lokal helt grattis. Vi ser gärna figurspelare då det finns väldigt liten sådan verksamhet i huset just nu och detta vill vi ändra på men alla sveroks verksamhets områden är varmt välkomna.

Kontakta mig för information och bokning.

Birger Hanning

Så var det då ett årsmöte för studiefrämjandet Göteborg där man behandlade sammanslagningen av avdelningarna Göteborg och Mölndal till Göteborg-Mölndal

Då vi var 4 st från två olika Sverok föreningar så orsakade vi vist tumult med alla våra frågor..Det hade inte hänt (de sista 9+ åren) att någon i frågastt valberedningens arbete. så möte drog säkert ut över en timme för att vi hade frågor på alla möjliga saker.

Resultat blev att undertecknad blev invald i valberedningen där vissa suttit i över 10 år!!

Ska bli mycket intressant att se vad man kan förändra.

På Studiefrämjandet väst årsmöte i Vara (18/4) så är Fd C Sverok David Gustavsson föreslagen som ledamot och jag hoppas att vi kan få in honom mer kompetens i styrelsen för den behövs verkligen.

Fick en del ryggdunkningar men också en del kritik för att jag ifrågasatte valberednings arbete (eller brist på enligt mig)

Det var ett mycket intressant årsmöte som forcerades alldeles något fruktansvärt och där var en mötes kultur som jag upplevde bara handlade om att avsluta mötet så fort som möjligt för att käka. jag ser fram emot att få lära mig mer om den verksamheten för att få dit fler en 5 MO av de 18 som finns.

Allt ovan mig personligen Birger Hanning Sverok ombud

Kul att höra att vi är med och påverkar!

jag ser fram emot att få lära mig mer om den verksamheten för att få dit fler en 5 MO av de 18 som finns.

Vad betyder MO?

Heja Birger! det är bra att vi får in en Sverokare i valberedningen.

Som det ser ut just nu har vi Birger som är sverokig i Göteborg och jag jobbar på avdelningen Halland och sverokar för fullt hela dagarna (och helgerna och kvällarna osv... jag får ju anpassa mej efter när folk/spelgrupper/föreningar är anträffbara). Studiefrämjandet här har samma geografiska distrikt som Sverok Väst.

ps. angående våran David... jag vet vem det var som föreslog honom till Studiefrämjandets distriktsstyrelse ;)(moi)

ps2: Om några hallandsföreningar (eller spelgrupper, ni måste inte vara Sverokanslutna, vi hjälper alla) läser här och känner att de vill komma i kontakt med Studiefrämjandet på orten, hör av er, skicka ett PM så återkopplar jag.

Hej

Studiefrämjandet avd Göteborg-Mölndal kallar till en informations träff samt Cirkeleldar utbildning.

Du får möjlighet och ställa frågor om hur studiefrämjandet kan stötta just din Sverok verksamhet.

I samband med detta så bjuder vi på något tilltugg.

För frågor och föranmälan och därmed mat beställning maila Ulf Skogsén före den 5 december.

ulf.skogsen@studieframjandet.se>:

Väl möt hälsar Birger och Ulf

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...