Gå till innehåll
TharaThas

lagringsutrymme.

Recommended Posts

Hej!

vet inte riktigt om denna tråd hamnade rätt nu, om det är fel kan ni flytta den till en mer passande plats!

I fredags när jag satt och förberedde de sista detaljerna inför vårat årsmöte som var i lördags så skulle jag ta säkerhetskopior på årsberättelse m.m. (och även alla andra viktiga dokument jag hade som var för föreningen).

några dagar innan hade min hårddisk där jag hade alla backups skurit sönder.

Precis när jag satt där och skulle börja kopiera så började datorn bete sig konstigt, varpå den krashade.

Tydligen var det moderkortet som gick sönder, vilket av någon lustig anledning även resulterade i att mitt användarkonto på hårddisken raderades, då försvann även alla dessa dokument (och sex års bilder m.m.), och backupsen var ju borta då disken gått sönder och jag inte hunnit ta nya ännu..

Detta fick mig att börja tänka, borde inte det vara en underbar tjänst som sverok kan erbjuda, att föreningar kan få ett lagringsutrymme.

Inte samma sak som hemsida, utan bara en liten dropbox för dokument, det räcker ju med någon/några hundra MB per förening eftersom det är mest textdokument.

Och man då kan vara 99% säker på att årsmötesprotokoll, bokföring, styrelsemötesprotokoll, redovisningar, planeringar m.m. inte försvinner om den som förvarar det skulle få problem.

bara en tanke som slog mig, tror att det skulle vara en VÄLDIGT uppskattad sak!

MVH

Rickard

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oliver:

Anledningen till att jag tog upp det då det i många fall, precis som i vårat, saknas kompetens och/eller tid för att fixa sådana saker till föreningen.

Johan: underbart. Jag försöker just nu komma på en lösning för att få tillbaka de gamla årsmötesprotokoll, styrelseberättelser m.m. som försvunnit..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
så länge du inte skriver ny data på disken borde du kunna köra ett återställningsprogram typ pc file recovery

http://pcinspector.de/default.htm?language=1

Saken är den att allt finns kvar på disken, utom saker som låg på mitt användarkonto, för det är just användarkontot som blev raderat, och det gör mig osäker på om det går att återskapa filerna på det sätt som du föreslår..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu