Gå till innehåll
NethOni

Nytt Zombie apokalyptiskt spel i hjärtat av Sverige

Recommended Posts

Hej allihopa, nattugglan här ^^

För snart en vecka sedan bestämde jag mig för att försöka genomföra idén jag burit runt på ett tag, att skapa ett eget regelsystem. Jag har knappt hunnit med att sova eller äta under veckan som gått pga skrivandet! Det är ett Zombieapokalyptiskt spel i skirmish stil och utspelas i Sverige. Planen är att skapa ett figurspel rikligt med karaktär och en känsla av ett rollspel med figurer (som det en gång i tiden startade). Jag är inte intresserad av att spelet ska vara ett bra turneringsspel utan hoppas mer på kampanjspel och enstaka matcher mot en polare på kvällen innan krogen, eller liknande. :)

Jag har kommit en bra bit på vägen med själva reglerna men trots att jag inte eftersträvar någon form av perfektionism i balansen så ska det givetvis balanseras så att de som spelar inte tröttnar pga dålig optimering. Jag har hittills hunnit med en testmatch som bara den gav mig en massa kunskap om hur det ska förbättras men det behövs mycket, mycket mer. Så fort jag fått hjälp av mina kära föreningskamrater i testandet och utvecklandet av spelsystemet så att jag åtminstone kan känna att det är lämpligt att kalla det för en beta så kommer jag slänga upp reglerna för allmän beskådning, med ett litet hopp om ytterligare tankar och kritik kan komma ur det och kanske någon som till och med vågar provspela. :)

Bakgrund kommer uppdateras här allt eftersom jag skrivit, korrekturläst och låtit några goda vänner till mig som läser för mycket böcker godkänt det. Kan iaf nämna att det utspelas i Sverige inom en snar framtid och allas favoritkramare till vandöda härjar fritt...

Jag har även lite smått börjat måla på första "warbandet" till spelet så jag är redo att åka ut på konvent mot slutet av året och köra demospel osv. Modellen är från westwind productions (skaparna av Secrets of the Third reich) och är utan konverteringar då jag tyckte det passade riktigt bra i grundutförandet:

DSCN0595.jpg

Nu är det dags för sängen. Kommentarer uppskattas :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om jag inte får förhinder ska jag ha en tillräckligt klar version av reglerna så jag kommer lägga upp dem så att alla som orkar läsa kan göra det och gärna komma med åsikter eller rent av speltesta :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lustigt att du skriver nu för jag har precis satt mig ner och börjat skriva på det igen efter att ha varit upptagen med annat. Det sker en hel del mindre ändringar och jag lägger in faktiska uppdrag. Tänkte att så fort jag skrivit klart alla ändringar som ska in i reglerna nu lägga upp dem i den här tråden, så alla kan ta del av dem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu