Gå till innehåll
Syra

Hantverkande i Uppsala?

Recommended Posts

Vi är några glada hantverkande filurer som skulle vilja hitta andra pysselsugna i Uppsalatrakten för att dra ihop en lokal för hantverk av alla de slag, både för att slppa forsla material och utrustning mellan olika platser, och för att ha en stadig bas där vi kan tillbringa lediga stunder tillsammans och i sällskap av varandra arbeta fram nya härliga resultat.

Finns det andra som är sugna på samma sak? Och finns det föreningar i stan med lokaler som skulle kunna tänkas upplåta lite utrymme och tid åt oss (mot ersättning som naturligtvis får diskuteras)?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan, jag sitter med i Spelgillets styrelse och vi har en hel del hantverk inom främst lajv/medeltid på gång, men skulle ändå vilja hålla på mer med det än vi gör.

Vi håller till i V-dalas nations lokaler på S:t Larsgatan 13. Nationen är jättesnäll nog att låna ut lokaler till både spel och hantverk till studenter. Även om de tillåter en del utomstående att smita in är de inte så där jätteförtjusta i att släppa in alltför stora mängder icke-studenter.

Vi har spelaktiviteter varje söndag 16:00 så om du eller någon annan känner för att bara dyka förbi och prata lajv/hantverk eller spela spel eller både och är det bara att dyka förbi. (Man går rakt in genom den högre dörringången på framsidan, sedan rakt fram till en ny ingång där man tar vänster, då kommer man till en trappa som man går uppför en våning. Slutligen går man rakt fram till dörren mittemot trappan till Falurummet och det är där vi sitter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Haha, så klart jag borde väntat mig dig. Du dyker upp i periferin hela tiden.

Låter som en bra idé med att både fb-grupp och föreningen. Och tja, jag är visserligen inte student längre, men medlem både i kår och (annan) nation. Tror bestämt vi redan är vänner på facebook...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu