Jump to content
Sign in to follow this  
Airsoft Varberg

Använda tryckverkstaden

Recommended Posts

Hej,

Vi är intresserade av att använda tryckverkstaden för att få fram material om vår förening med fokus kring reklam för vår inomhusbana för Airsoft.

Totalt, ett antal 1000 tryck.

Det handlar om allt från storformat ner till flygblad.

Vad tar ni betalt?

Vilka dagar är det lämpligt att vi kommer förbi, eller skickar ni ut det färdiga materialet om ni får originalen?

Hej, kul att ni vill använda vår tryckverkstad!

Just nu inväntar vi förbrukningsmaterial till vår laserskrivare, troligen är det först efter årsmötet vi kommer hinna hjälpa till. Vi kommer behöva ta ett styrelsebeslut, så maila oss på info@sverokvast.se med den exakta mängden tryck ni vill trycka.

Storformatstryck, det vill säga A2 och A1, är något vi har i testfasen just nu. Tryckpriset varierar efter vilken papperstyp och hur mycket färg som används, vilket gör att vi ännu inte har kunnat göra någon bra prislista. Även här får ni gärna maila oss så kan vi försöka komma med en uppskattning på vad det kan komma att kosta.

Om det är saker som bara ska skrivas ut kan vi säkert göra det åt er, men måste sakerna hanteras på något sätt - som att man måste skära bort kanter - är det bättre att vi hittar en tid då ni kan komma.

Kidnappar tråden för en annan förening :)

vad är kostnaden för A3 tryck i 4färg? Säg en 50st för att ha något att räkna på :P

Jag skulle uppskatta att tryckmängden är ungefär:

500st A3, Affischer, ganska mycket färg.

5000 a5, flyers, ganska mycket färg. Troligen dubbelsidiga

1000st vikta a4 häften så de blir a5, med 6 blad i varje, dubbelsidiga.

Storformat vaxduk eller liknande:

2 x Största möjliga bredd och 2 meter långt.

10 x Runt en meter bred och 2 meter lång.

100st A1 affischer.

100st A2 affischer.

Exakt hur många vi faktiskt trycker beror på hur lång tid det tar och vad det kostar.

Vi behöver ha dem, ungefär igår.

Jag skulle säga att det är ett större uppdrag än vi kan hantera, speciellt inför årsmötet. I framtiden kanske det går bättre, när vi kommit igång lite.

Men just nu får jag rekommendera ett tryckeri.

Kidnappar tråden för en annan förening :)

vad är kostnaden för A3 tryck i 4färg? Säg en 50st för att ha något att räkna på :P

Lasertryck eller bläcktryck?

Är det en västförening?

Hej,

Isåfall så vill vi söka stöd för att göra trycket på tryckeri, enligt möteshandlingarna skall stöd finnas att söka från Sverok Väst.

Vi är en Sverok Väst förening, som nu får på plats en inomhusbana för Airsoft vilken kommer att kunna fungera som en enorm reklampelare för Sverok.

Självklart kan vi se till att få trycket finansierat via våra sponsorer och sätta deras logga på materialet istället för er.

Vänligen ge oss råd i hur vi går vidare.

Vi är beroende av att få fram material och har räknat med att Sverok Väst har en tryckverkstad vilken vi kan änvända.

Hej igen,

Budgetposterna för året som används för föreningsservice och andra stöd kommer beslutas först på årsmötet, om ni vill söka stöd får ni maila oss efter det så vi kan gå igenom er begäran.

Hej,

Isåfall så vill vi söka stöd för att göra trycket på tryckeri, enligt möteshandlingarna skall stöd finnas att söka från Sverok Väst.

Vi är en Sverok Väst förening, som nu får på plats en inomhusbana för Airsoft vilken kommer att kunna fungera som en enorm reklampelare för Sverok.

Självklart kan vi se till att få trycket finansierat via våra sponsorer och sätta deras logga på materialet istället för er.

Vänligen ge oss råd i hur vi går vidare.

Vi är beroende av att få fram material och har räknat med att Sverok Väst har en tryckverkstad vilken vi kan änvända.

Ursäkta men hallå? Ni menar allvar att ni hör av er med tokigt kort varsel och har en enorm order som ni vill lägga på några ideellt engagerade personer (som alltså hjälper föreningar som er på sin fritid för att de tycker det är roligt) och ni väljer att komma med små hot snarare än förståelse..

Jag skulle inte ens lassa en sådan order på de tryckbolag som jag har jävligt bra samarbete med idag utan en rejäl ursäkt och att vara beredd på att de tar väldigt mycket bättre betalt för att fixa det.. ja om jag hör av mig och vill ha det "igår" alltså.

Jisses...

Melin:

I tidigare upplägg när vi använt tryckverkstaden så har det varit tal om att vi haft med oss papper och haft vårt folk som gjort jobbet, det enda Sverok Väst har gjort är att låna ut maskinerna och betala för färgen.

Den här gången så efterfrågade vi ett datum och ett eventuellt pris om det är som så att Sverok Väst vill ha betalt.

Vi säjer inget om att vi måste ha alla exemplaren samma sekund, det där beror på hur det ligger till. Om det är som så att Sverok Väst skickar ut exemplaren så är vi mindre beroende av att få alla samtidigt. Om vi måste avsätta tid för att själva göra det i tryckverkstaden så behöver vi dock tidsoptimera och se till så att vi får gjort så mycket som hinns med under en dag, eftersom vi har ungefär 2,5H restid för att ta oss fram och tillbaka, vilket även kostar oss ungefär 500kr i milersättning till det kommer även mat eftersom ingen vill vara iväg en hel dag utan att äta något.

Sverok Väst ville ha underlag för ett Styrelsebeslut och då förser vi dem givetvis med det totala antalet, så att de kan fatta ett korrekt beslut.

Även om vi såklart har tidbrist inför årsmötet så handlar det mest om att vi troligen inte har förbrukningsmaterial och slitdelar för att kunna hantera en sådan enorm order.

Jag tror helt enkelt skrivaren skulle säcka ihop, då vi inte testat den färdigt ännu och beställt alla reservdelar, och att ni skulle stå där i ogjort ärende. Utöver det riskerar det att skapa problem nu när vi behöver använda skrivaren inför årsmötet, vill inte skapa någon stor belastning på den innan dess då det är en liten testrunda för att se att den funkar som den ska.

Små ordrar, färre än 100 sidor, tror jag mer på nu i startskedet tills vi kommit igång, men saker i industriell skala får vi avböja tillsvidare.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...