Gå till innehåll
swe_wolfis

Hitta 2.0 och träffbidrag

Recommended Posts

Lite osäker om den här frågan går under ebas, bidrag eller hitta så jag lägger den här så får ni flytta den om ni tycker den hör hemma på något bättre ställe.

Hur "smart" är egentligen hitta 2.0 och ebas gällande 10 dagars gränsen för träffbidrag. Om jag skriver att vi vill söka bidrag för alla våra träffar(ca 5 i månaden), sorterar hitta 2.0 bort de som är för täta och bara rapporterar de "korrekta" till ebas eller underkänner den alla eller vet ni helt enkelt inte?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det korta svaret: just nu, inte alls. Det går när man skapar en aktivitet att kryssa för att man, när träffbidrag kan sökas, kommer vilja söka för den, men mer än så finns inte alls i hitta.

Det längre svaret: nya hitta hanterar i princip inte bidrag nu. Det har heller inte varit tänkt att ligga på den nivån, då bidrag ska hanteras av eBas. Det fanns inte heller några regler klara för träffbidraget 2012, bara ett löfte om att de inte skulle vara likadana som för tidigare år.

Exakt utformning av hitta är upp till dem som kommer att hantera vidare utveckling av systemet/systemen, och det är fullt möjligt att de väljer att implementera något i hitta som underlättar inskrivning av nya aktiviteter. Det vore en bekväm nivå att ha det på, istället för att föreningarna först planerar träffarna och sedan upptäcker när de ska söka bidragen att de lagt träffarna för nära varandra...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Såhär är tanken från min sida (med reservation för att jag inte är insatt i hitta 2.0 ännu, samt att jag inte har fått något kaffe ännu). Föreningar kommer kunna rapportera hur många träffar de vill i hitta, eBas hämtar sedan hem dessa och gör en bedömning per träff om den är bidragsgrundande eller inte enligt vissa kriterier (har föreningen haft en godkänd träff de senaste tio dagarna, finns det några träffbidragspengar kvar i potten för månaden, osv).

De som blir godkända kommer sedan att dyka upp som bidragsposter i eBas, det kommer också antagligen att finnas någon slags vy i eBas där man kan se vilka träffar som har förts över från hitta till eBas för sin förening, samt om de har blivit godkända för bidrag eller inte. De som blir godkända kommer hamna i bidragsloggen.

Eftersom det kommer finnas en begränsad pott med pengar för varje månad så kommer det att bli någon slags först till kvarn som gäller för pengarna varje månad, om de inte skulle räcka för alla träffar.

För att få träffbidrag utbetalt måste man ha rapporterat årsmöte och verksamhet i eBas. Planen är mig veterligen att börja betala ut bidrag för 2012 någon gång i april, men det går bra att börja rapportera redan nu. Både rapportera i eBas, men även att lägga in träffar i hitta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lite frågor angående nya hitta och träffbidrag:

Vi lade in ett antal möten fram till april innan hitta 2.0 lanserades, givetvis vill vi nu söka träffbidrag för dessa men det verkar inte som att det går att söka träffbidrag på träffar som redan lagts in. Korrekt eller har jag missat nåt?

Min nästa tanke är ju då att vi helt enkelt tar bort mötena och lägger in dem igen, denna gång med sökt träffbidrag. Men vad jag kan se så går det inte att ta bort träffar. Eller?

Ska jag då lägga in kopior på alla möten och söka träffbidrag för dessa, så att det kommer ligga dubbla möten fram till april?

Sen när man ska duplicera möten kan man så vitt jag se inte längre välja "återkommande" aktivitet utan jag blir då tvungen att duplicera mötet många gånger och ändra datumet... det går ju men är lite osmidigt. Eller har jag missat nåt?

Tack och hej

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag lyckades med konststycket att lägga in ett möte dubbelt, inget stort bekymmer i sig förståss men var raderar man möte någonstan?

Redigera går men jag hittar ingen "Ta bort verksamhet" saker och ting kan ju ställas in.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Du kommentarer som gäst. Om du har ett konto vänligen logga in.
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.