Gå till innehåll
Southpaw

Fråga angående lokalbidrag

Recommended Posts

Hej!

Vår förening här ute i Nynäshamn har en lokal på gång som passar fint för våra behov och som dessutom gör det möjligt för oss att utöka antalet aktiviteter i verksamheten. Finansieringen blir givetvis en nyckelfråga att lösa och därför undrar jag angående hur det fungerar med Sveroks lokalbidrag. Jag har sett att det finns avsatt medel för lokalbidrag både centralt och i distriktet. Ska jag då tolka detta som att det är tänkt att föreningar ska kunna söka bidrag både hos Sverok Riks och Sverok Sth, eller är det så att de pengar som söks i distriktet hämtas ur den centrala potten? Det är lite oklart för mig och jag är tacksam för ett förtydligande så att vi i föreningen kan ta ställning i lokalfrågan utifrån rätt förutsättningar.

M.v.h. Henrik Jönsson, kontaktperson för föreningen Vulgus Profanum

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är 2 olika blidrag med 2 olika krav.

Där emot så är frågan om just Sverok Stockholms lokalbidrag lite svajigt i detta nu innan årsmötet. Så bäst är att fråga om stockholmsbidraget efter åresmötet (vanligtvis i mars). Sen kanske oskå avvakta lite så den nyvalda styrelsen har haft tid att se övr policys osv, DVS i april/maj.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som Mårten skriver är det två olika lokalbidrag som söks separat, och där distriktet själv beslutar om sina regler.

Det är alltid fritt fram att söka olika lokalbidrag från olika ställen, det finns alltså ingenting som hindrar att ni använder fler källor för att kunna ha er lokal. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lokalbidragspengarna för 2012 sätts av årsmötet med resten av budgeten, då vi inte haft årsmöte än går det tyvärr inte att säga hur lokalbidraget ser ut 2012. Men när vi väl vet kommer vi att gå ut med informationen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett litet tips till de som sitter på flera stolar är att antingen skaffa fler konton här, logga ut när man skriver som nån annan roll än sin "mest officiella", eller att inte infoga sin signatur när man är i en annan roll än sin "mest officiella".

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett ännu hetare tips, för att fortsätta vara off topic, är att i inlägget skriva under med den roll man postar ett så att säga "officiellt" inlägg. Signaturer ändras nämligen även för gamla inlägg om man ändrar dem, vilket kan bli klart lustigt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu