Gå till innehåll
Plaisir

Bidragsutbetalning.

Recommended Posts

Hellojsan.

Nu kommer det här låta så himla fel det bara kan och väldigt sniket. Men hur som helst:

Jag undrar lite över när bidrag betalas ut och hur lång tid det brukar ta mellan att man klickar på "sök bidrag" till att det kommer fram?

Det är ju inte på något sätt det viktigaste med att ha en förening att casha in så mycket bidrag som möjligt.

Men jag är lite intresserad ändå. Läste om det på hemsidan men vart inte så himla mycket klokare egentligen. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

Det kan ta några veckor för bidraget att hamna på föreningens konto från det att man trycker på knappen, vilket kanske inte är det mest exakta svaret i världen. Tiden det tar beror på hur mycket arbete kansliet har vid tillfället (vissa tider på året passar väldigt många på att skicka in sin rapportering samtidigt, och då kan det ta längre tid), beroende på när vi får statsbidraget från Ungdomsstyrelsen och beroende på bankens rutiner (det tar några arbetsdagar för en överföring att registreras på föreningens konto).

Vi jobbar alltid på så fort vi kan här på kansliet med föreningsrapporter och bidrag just för att ingen ska behöva vänta för länge, så det kommer dyka in pengar även till er, även om jag i nuläget inte kan säga exakt när det blir. Tålamod är en dygd. ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Hejsan!

Det kan ta några veckor för bidraget att hamna på föreningens konto från det att man trycker på knappen, vilket kanske inte är det mest exakta svaret i världen. Tiden det tar beror på hur mycket arbete kansliet har vid tillfället (vissa tider på året passar väldigt många på att skicka in sin rapportering samtidigt, och då kan det ta längre tid), beroende på när vi får statsbidraget från Ungdomsstyrelsen och beroende på bankens rutiner (det tar några arbetsdagar för en överföring att registreras på föreningens konto).

Vi jobbar alltid på så fort vi kan här på kansliet med föreningsrapporter och bidrag just för att ingen ska behöva vänta för länge, så det kommer dyka in pengar även till er, även om jag i nuläget inte kan säga exakt när det blir. Tålamod är en dygd. ;)

Ok så det finns inget exaktare svar med andra ord.

Jag nöjer mig iofs med det :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Hej, Jag klickar på SÖK BIDRAG knappen men inget händer? Ska det komma upp nån ruta eller är allt klart?

Allt är godkänt och klart. Blir lite fundersam.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hejsan!

Det är himla svårt att lista ut vad som sker hos dig när jag inte vet vilken förening det är, men en vanlig anledning till att det inte går att söka bidrag även om rapporterna är godkända, är att föreningen inte har minst 60% medlemmar i åldern 6-25 år.

Det här är en regel från Ungdomsstyrelsen som kom igång 2011, och innebär alltså att ungdomsföreningsbidraget bara kan utgå till föreningar som uppfyller det kravet.

Det effektivaste är förstås att rekrytera några ungdomar till, för att höja sin procentsiffra och få ut bidraget. Har man inte så många medlemmar i föreningen kan det ju räcka med en eller två personer för att komma över 60%.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Du kommentarer som gäst. Om du har ett konto vänligen logga in.
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.