Gå till innehåll
Ozeloten

Extrainsatt årsmöte [30/11]

Recommended Posts

Då Sverok Stockholm i dagens läge har lidit tre stycken avhoppade

styrelsekandidater uppfyller vi inte längre kravet på minsta antal

styrelledamöter och kallar därför till extrainsatt årsmöte.

Tid: Kl 19.00

Datum: Onsdagen den 30:e november år 2011

Plats: Sverok Stockholms kansli

Adress: Lidnersgatan 10, Kristineberg

Närmsta: tunnelbana: Kristineberg

Frågorna som kommer att behandlas är:

Mötets öppnande

Fastställande av röstlängd

Mötets behörighet

Val av mötesordförande

Val av mötessekreterare

Val av två justerare

Val av två rösträknare

Fastställande av dagordning

Val av distrikts ordförande

Val av distrikts kassör

Val av övriga distriktsledamöter

Mötets avslutande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur är det med nomineringar och så till styrelsen? Finns det någon lista över vilka som är nominerad hittils? Dessutom undrar jag vilka av de som sitter nu som tänker sitta kvar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kort svar: ja, typ.

När extra distriktsårsmöte kallas så får bara frågor som är med i kallelsen behandlas. Då går det att helt enkelt ange ett eller flera av de val som stadgan föreskriver, tex val av styrelse. Ska en ny styrelse väljas så kommer de tidigare valdas uppdrag att vara avslutat i och med att den nya styrelsen är vald. En variant skulle givetvis också vara att fyllnadsvälja, något som stadgan inte tar upp men som jag inte skulle vara helt främmande till att man nå'n gång väljer att tolka in i stadgan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Även ett fyllnadsval kan ju göras genom att man väljer att ge de som sitter kvar förnyat förtroende i en ny styrelse. Det blir lättare att hantera berättelser och ansvarsfrihet med två distinkta grupper med varsin period, och det ger också en chans att säga "det är inte avhopparna som är problemet, det är ni". Och har man haft den chansen och inte sagt det så har man implicit sagt motsatsen, vilket kan vara skönt att veta om man sitter i en problemstyrelse.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På mötet diskuterades det bland annat om de skulle ha påfyllnadsval och nyval, men då den tillförordnade ordföranden är en av dem som vill avgå är det lika bra att välja nytt alltihopa. Valberedningen har genom Annelie Henriksson som sammankallande informerats om detta för ett par veckor sen, sen om det har hänt nåt sen dess vet jag dock inte. Robert med flera i den nuvarande styrelsen håller på att sammanställa ett förslag så det kommer att finnas på mötet.

Det kommer att hållas årsmöte som vanligt i början på nästa år så det blir en sorts mjukstart/övergångsperiod som kommer nu, vilket kan vara bra.

\Lloyd som var sekreterare på mötet där beslutet togs

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ny styrelse har valts, den ser ut som följande:

Olle Melander - Ordförande

Jonas Lindgren - Kassör

Hampus Ahlbom

Jonatan Dahlander

Lisa Heinius

Lloyd Baltz

Nova Melkersson

Filip Sunnblad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Hej!

Kan inte styrelsens mailadresser och namn uppdateras på distriktshemsidan? Jag ville just hänvisa någon till styrelsen, och det krävdes en del detektivarbete för att komma fram till vilka som faktiskt sitter i den...

Mvh,

Susanne

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ordinarie årsmöte är satt till 24:e Mars och kallelsen borde komma när som helst om den inte redan kommit.

Årsmötet kommer att hållas på Korta gatan 9 i Solna, det är Studiefrämjandets stockholmsdistrikts lokaler.

Protokollen är påväg men saknar fortfarande en vissa bilagor som ska fixas till, det tar den tid det tar, detta beror på att dokumenthanteringen misskötts ganska ordentligt under 2011 och till stor del på att de som skulle ha skrivit de olika protokollen och bilagorna hoppat och struntat i att göra det hela klart.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu blir jag osäker på vilket protokoll som avses, kanske är det det från det extrainsatta årsmötet. Jag postade 2012 protokollet härom dagen i en av de andra trådarna, men kan göra en separat protokollstråd för detta. Tyvärr kan jag inte hjälpa till med protokollet för det extrainsatta mötet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu