Inför RM: Motions och visionsmöte
0

25 inlägg i detta ämne

Hej,

Jag tänkte se vad det finns för intresse av från medlemmar och distriktet att få till en eller ett par träffar för att diskutera Riksmötet, motioner, förslag och idéer.

Om tid finns så kan vi lämpligen samtidigt diskutera valda delar för distrikstårsmötet samtidigt då en del förslag som kommer upp kan beröra båda.

Förslagsvis sådär rakt ut i mitt huvud så skulle jag kunna tänka mig att vara med och hålla i en träff i Göteborg (Spelets Hus?) och en träff i Halland (studiefrämjandets lokaler)

De behöver hållas inom de närmaste 30 dagarna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker att detta låter som en utmärkt ide. Skall inte själv på mötet i år men jag är gärna med och diskuterar motioner.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det viktiga tror jag är att det sker innan motionsstopp (22:e oktober) och att det sker efter att det är klart vilka som ska åka på riksmötet (2:a oktober).

Förslag att ha med på det är:

• Introduktion till hur det är att åka på riksmötet
  • Motionsskrivarworkshop
  • Förbundets ekonomi och frågor kring det
  • Övriga frågor som kan komma upp

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den 9:e eller den 15,16:e funkar för mig om vi vill ha en helgdag.

Gärna mellan 11-16 eller liknande så det finns tid att vakna på och en kväll att ha kul på :D

Hur ser det ut med ledig tid i Spelets Hus?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det en helgdag kan man ta det på eftermiddagen och om det är vardag blir det troligen på kvällen. Jag ska kolla med lite andra personer också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om vi tar det en söndag föreslår jag efter kl 13. Dessutom står det motionsstopp den 21 oktober i utskickat mejl idag.

Jag vill gärna veta hur man gör o vad jag förväntas göra på RM, så jag kommer gärna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oki, för att få lite tid innan årsmötet så föreslår jag, nu på söndag, 9:e Oktober, 13:00 - 16:00. (vill vi fortsätta längre bör det finnas möjlighet att göra så)

Finns lokal ledig i Spelets Hus den dagen?

Vi kör en nätverksträff där vi går igenom:

Grunderna i hur RM hålls och vad man kan förvänta sig.

Hur man skriver en motion.

Möjlighet till hjälp att skriva motioner/diskussion av motioner som deltagare vill lägga.

Tanken är att deltagare delar med sig av sina erfarenheter i en positiv miljö samtidigt som vi lär oss av varandra.

Träffen riktar sig främst till de som är valda som ombud, men även till nyfikna och de som vill påverka ombuden.

Förslagsvis bjuder distriktet på frallor/fika och kaffe.

Vill man gå tidigare än när träffen slutar så går det bra, dock är det otroligt bra om alla är på plats när den startar.

Anmälan görs här i tråden!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vårt förslag är att ha det den 16:e oktober klockan 13-16. Orsaken bakom detta är att förbundsstyrelsen kommer posta sina motioner och budget den 9:e oktober och vi vill ha möjlighet att gå igenom detta på mötet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bra, 16:e e fine, det ger mer tid för folk att anmäla sig, ös ut ett mail till alla föreningarna, så kör vi hårt.

Jag anmäler mig som frivillig ledare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Vårt förslag är att ha det den 16:e oktober klockan 13-16. Orsaken bakom detta är att förbundsstyrelsen kommer posta sina motioner och budget den 9:e oktober och vi vill ha möjlighet att gå igenom detta på mötet.

Bifall

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Detta möte bör dokumenteras ORDENTLIGT så att dom av våra föreningar som inte kan komma kan ta del av detta.

Brukar tyvärr bli så att möten som inte är officiella Väst Arr lider av dokumentations brist.

Birger

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Detta möte bör dokumenteras ORDENTLIGT så att dom av våra föreningar som inte kan komma kan ta del av detta.

Håller med helt, det kommer därför att dokumenteras.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag ska prata med två personer till som jag tror kan vara med om att hålla i det. Vill göra det först. Det är min ambition att kunna sammanställa ett material till mötet som sedan kan spridas fritt. Kommentarer på upplägg och liknande tas gärna med också.

Att vi är dåliga på att dokumentera är ett faktum. Det är tyvärr ett allmänt problem i hela den ideella sfären och när det är sådan omsättning av personer som det är förvärras problemet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har tänkt att ta fram något material. Har en del funderingar kring det, men vet inte riktigt i vilken ända jag ska börja.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Såg nu också att du ville diskutera Sverok Väst. Det går för övrigt utmärkt att diskutera Sverok Väst också, framför allt den kommande verksamhetsplanen och framtidsplaner.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Såg nu också att du ville diskutera Sverok Väst. Det går för övrigt utmärkt att diskutera Sverok Väst också, framför allt den kommande verksamhetsplanen och framtidsplaner.

Exakt, tänkte att det var likabra att slå två flugor i en smäll när man ändå har farten uppe, lite beroende på tid.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I annat fall så kan vi ta en diskussion på tåget om du ska hem efteråt. Den frågan ligger nämligen på mitt bord (precis som förra året). Det kommer annars finnas fler möjligheter att kunna diskutera frågan troligen via både Skype och fysiskt på plats senare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vill verkligen tacka för en informativ möte, där många frågor som jag hade, fick svar!

Tack för initiativet och omtänksamhet för de som åker till RM för första gången!

MVH

Jocke Tang

S.A.R.Z.

=)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Du kommentarer som gäst. Om du har ett konto vänligen logga in.
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

0