Gå till innehåll
Ancalagon

40K i Stockholm?

Recommended Posts

Tjenare.

Har under många år varit väldigt aktiv inom hobbyn, då främst inom 40k. Flyttade till Stockholm i Oktober och hobbyn har legat lite på is.

dock är jag jäkligt sugen på att smyga igång med det igen, och är därför intresserad av att börja träffa likasinnade, gärna på en etablerad förening som aktivt spelar. Dels för att lära känna nya gamers, men samtidigt få inspiration att dra igång med allt igen :) Har tidigare varit ordförande i lokal figurspelsförening i värmland där jag är ifrån, och har även varit iväg på lite GothCon, vunnit lite målartävlingar på Gamemaniacs turnering och lite sånt, så vore skoj att dra igång igen :)

fått tips om Rogue Trader och Dragons Lair och börjat kolla där, men vill nu också skriva nåt här.

Vart spelar ni, och har ni då föreningslokal? När kör ni öppet? Vem kontaktar man? Hur ofta spelas det 40k?

Lite såna saker :)

MVH Thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har en föreningslokal i Tyresö Centrum där vi håller till. Det är garanterat folk nere tisdagar, torsdagar och lördagar men ofta på måndagar också. Vi spelar 40k, fantasy och blood bowl. Har även precis börjat med Warmachien&Hordes. Det är oftast i vår pågående kampanj som det spelas 40k matcher i nuläget, men ibland utanför den. Det är lite döläge nu under sommaren men annars brukar det bli 2 matcher i veckan och frågar någon om en match så får man napp. Vi spelar utöver detta en hel del brädspel också.

vi har ett forum på www.trollskogen.net där det varje vecka startas en ny tråd med vilka som kommer ner, vägbeskrivning finns även på hemsidan. Är du ändå osäker på vägen så kan någon säkert ställa upp på att vägvisa dig dit, det har hänt förut :)

Björn Södergren

Ordförande

TROLL

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag spelar också 40k och jag går alltid till Games Workshop, dom har 4st spelbord och det är 40K inriktning på varje onsdag året runt, går du dit någon gång så är det 50% skans att du även ser mig där, googla på Games Workshop Stockholm så har du svaret.

Glood luck, kanske möts någon gång (jag är tau spelare).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu