Gå till innehåll
Aesmondih

Söker medspelare i Uppsala.

Recommended Posts

Hallå!

Då mitt nuvarande rollspelsgäng lider av rejäl tids-och/eller-viljebrist, och bara spelar en gång varannan månad eller så, och jag känner att jag har lust och framför allt massor av tid skulle jag vilja hitta fler personer att spela med. Jag är rätt lätt att umgås och spela med skulle jag tro, har inga udda fallenheter (kanske en liten böjelse för magiker) eller intressen.

Jag är 25 år, arbetssökande för tillfället (förhoppningsvis inte så länge till), bor i en jävligt liten etta i Svartbäcken(om det inte framgick från titeln bor jag alltså i Uppsala). Spelat rollspel en massa år, kanske så mycket som 15 år (i olika former, mer eller mindre, rätt dålig koll på dem tidiga åren), på senare tid mest spellett Mutant och Drakar och Demoner 6 (Trudvang). Har tillgång till de flesta viktiga böckerna(och kan reglerna utantill) för båda rollspelen.

Är i första hand intresserad av att spela Mutant och DoD, men kan absolut tänka mig i stort sett vad som helst. Tycker om alla aspekter av rollspel, allt från statistik och levels till själva rollspelandet, var iofs rätt länge sen jag faktiskt fick vara spelare. Kan väl tänka mig vara spelledare, om det skulle vara absolut nödvändigt (finner det riktigt roligt, absolut, men skulle vilja vara spelare för omväxlings skull, eller nått).

Hör gärna av er till aesmondih@gmail.com om det skulle vara något av intresse. Är som sagt intresserad av i stort sett vad som helst, även om det vore skoj med lite DoD eller Mutant.

(Jag postade den här tråden i både Spelare söker Spelare och Distrikt:Mälardalen, inte för att spamma utan för att forumen känns rätt inaktiva och "better safe than sorry", så att säga. Om detta inte gillas, ber jag om ursäkt.)

/ Johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle gärna vilja vara med, jag spelar inte så mycket dock men det är mest för att bristen på villiga spelare är stor här i Västerås...

Ja, jag bor i Västerås men jag kan tänka mig att åka till Uppsala för att rollspela om du kan tänka dig att åka till Västerås att spela? Jag har 1 kompis till här som är praktiskt taget rollspels-oskuld och vill gärna testa det igen sen så är det en 3e kille här i Västerås också men det är svårt att veta när/om han kan.

Jag skulle kunna tänka mig att spelleda D&D (expert) då jag ser Trudvang (det senaste) som "Drakar och Demoner 7". Till det rollspelet har jag alla böcker utom Snösaga och Mittland.

Vi och rollspelsoskulden är vardera 20år :)

Letar du fortfarande spelare? Vi gör det^^''

//Charlie "Hästis"

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vill gärna också hitta folk att spela med då vi nyss flyttat till Västerås.

Har inte spelat mycket rollspel alls men gillar det, det jag spelat är trudvang och DoD 97 (tror jag... :P, som sagt var, har inte rollspelat så mycket, har mest lajvat och airsoftat...)

Är 26 år och också lätt att umgås med :wink:

Har dock katter hemma så är ni allergiker så är nog inte vår lägenhet den bästa att spela i men är ni inte det så är ni varmt välkomna (älskar att baka så kakor och annat gott finns alltid tillgängligt *hint hint*

// Sophie och Thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om västeråsarna har lust att ta sig till grannkommunen Hallstahammar så har vi en förening där som spelar rollspel minst 1 gång i veckan, samt att vi en hel del rollspelsböcker ifrån olika tidsåldrar som vill se mera användning

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Först måste jag be om ursäkt att det tagit så lång tid för mig att svara.

Vi heter Shadowplayers Roll- och Figurspelsförening och som namnet syftar på håller vi på med rollspel samt figurspel (mestadels Warhammer Fantasy och Warhammer 40,000). Vi sysslar med rollspel några gånger i veckan och för tillfället är det Dungeons & Dragons 3.5 och rolemaster som spelas flitigast men vi har grupper för Dragon age och Vampire samt några få som spelas några gånger per år. Vi har dock tillgång till t.ex. Drakar och demoner -92, Drakar och demoner 6, EON, Neotech, Neotech 2, Neoviking, Western och säkert några till som jag inte har i minnet.

Det skall också tilläggas att vi också håller på med alla former av brädspel samt så spelar vi en hel del Magic: The Gathering

Om någon av er fortfarande är intresserad så kan ni kontakta mig (Joakim Fredriksson) på: fredrikzzon@hotmail.com tel. 070-9788568 ELLER

så kan ni ringa Charles Metzmaa som sköter det mesta av våra kontakter på tel. 070-4015917

Ni är varmt välkomna om ni skulle vilja komma och kolla hur vi har det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

För att få en närmare inblick i vilka vi är kan man surfa in på hallstahammar.nu

http://www.hallstahammar.nu/Shadowplaye ... sforening/

Står väl inte jättemycket om just rollspelandet där men man kan ändå bilda sig en liten uppfattning om vad vi är för änna. Man får även se lite bilder från lokalen. Hör av er som sagt om vi väckt er nyfikenhet :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

I västerås har du även Västerås äventyrssällskap

http://www.vas.nu

Där spelas det rollspel ca 4-5 dagar i veckan men även en del brädspel och kortspel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Hej!

jag är en student i Uppsala, läser till civilingenjör just nu och letar efter en rollspelsgrupp!

Jag har ganska bra erfarenhet med olika sorters rollspel, bland annat Warhammer Fantasy, Anima, Eon och mutant mest, men jag är redo att lära mig nya system ifall det är på gång med ett annat rollspel.

Är helst Spelare för att jag inte har så stor erfarenhet av att vara spelledare för tillfället.

Ni kan nå mig på min mail: martinadam@home.se

Hör av er om ni är intresserade av att få en till medlem så skicka bara ett mail så svarar jag så snabbt som möjligt :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Jag är en psykologstuderande på 23 år, som skulle vilja hitta en rollspelsgrupp i Uppsala.

Jag har störst erfarenhet av att vara spelledare, men har även befunnit mig på andra sidan skärmen flera gånger under årens lopp. Jag har inga egentliga preferenser vad gäller spelsystem, men det skulle vara kul att spela något annat än Drakar och Demoner för omväxlings skull (har haft ögonen på WFRP3 ett tag nu och skulle gärna spelleda ett äventyr med det systemet).

Borde kanske tillägga att jag oftast är i Uppsala i veckorna och åker hem över helgerna, vilket betyder att jag skulle behöva en grupp som kan spela på vardagskvällar lite då och då beroende på vad som passar allas olika scheman.

Finns det någon som är intresserad av att rollspela med mig, antingen som spelare eller spelledare, kan du/ni kontakta mig på van.beerenkreutz@gmail.com.

/Jesper

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Söker en spelgrupp i Uppsala. Framför allt indie (t.ex. Burning Wheel, FATE, Svavelvinter) och skräck/intrig (t.ex. OWoD, CC).

Jag är 27 år och jobbar som doktorand vid UU. Viss spelledarerfarenhet (rollspelat c:a 10 år, men vad säger det egentligen?), dock inga stora idéer just nu och inga av mina fysiska böcker finns i Uppsala.

För er som nördat in er på GNS och liknande så gillar jag narrativistiskt spel, med tillfälliga inslag av både g (speciellt "player skill") och s. Just nu har jag svårt att "hosta" lokal tyvärr, men det kan ändras i framtiden. Gillar naturalistiskt spel (dvs. anti-disney).

Kan dock vara öppen för annat. Just nu dock inte så sugen på det mesta i sci-fi-genren eller d20 men har ni tuffa idéer så är jag nog inte svårövertygad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu