Gå till innehåll
Shadowplayers

Bidrag

Recommended Posts

Några små frågor som söker svar ^^

1. Var skulle man skicka ansökningar om bidrag? Då pratar jag alltså mälardalenbidrag och inte bidrag från riks

2. Vad var det okej att söka för? Vad ser ni helst att det söks för?

3. Vilka kriterier skall en ansökan uppfylla? Uppskattar ni fagra berättelser som pågår i tre decennier eller torra korta formalia?

4. Som följdfråga på tvåan är vilka nivåer är rimliga att söka för vad. Har ni procent på lokalhyra tex? Eller går ni på känn? Antal medlemmar?

5. Hur lång beslutsprocess har ni?

Kommer säkert komma på mer men vi börjar såhär

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjenare. Bifogade dokument, ska ha varit tillgängliga här sedan länge, men verkar inte vara det av någon anledning. Men de ger hyfsade svar på dina frågor skulle jag tro :)

Beslutsprocessen är varierande, om vi har följdfrågor så tar det längre tid, om allting ser ok ut, så går det förstås fortare. Det är alltid bra att vara ute i god tid när man ska söka bidrag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det ser ok ut, jag har dock lite tilläggsfrågor. :)

Jag skriver som Shadowplayers, är det en procentuell nivå som sätts angående lokalbidragets storlek? Jag kan känna svårigheter att precisera hur mycket man ska skriva som söks men att det samtidigt enligt styrdokumentet inte finns någon övre gräns fast det baseras på den faktiska hyreskostnaden. Är det ok att skicka hyreskontraktet där årshyran står istället för faktura?

En liten annan sak. Vad menas med att man ska skicka uppföljning efter projektets slutförande i styrdokumentet för lokalbidrag?

/Christian (Kassör i NOS)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Imorgon den 10:e juli så kommer ansökningskraven gås igenom på möte och ev justeras, så att det blir mer lättbegripligt. Jag ber att få återkomma med svar på era frågor efter imorgon.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.

Det kommer till helgen. Jag har varit sjuk och alldeles för upptagen med jobb så nya riktlinjer för ansökningar kommer innan söndag är slut. Det handlar mest om klargörande av saker som ska underlätta för att kunna ta beslut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I tre månader? Om man har sådan arbetsbörda kanske man ska inse att man inte har tid att vara distriktsordförande. Bara säger, det är något som varit ett problem i gamla distriktet, ta inte med er det dåliga till det nya. Om man inte har tid, våga avgå eller delegera.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ansökan går att skicka till vemsomhelst i styrelsen egentligen, är det digitalt så skicka gärna till alla, det ska/borde finnas kontaktuppgifter tillgängliga.

annars skicka till någon som verkar online.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hittar inga kontaktuppgifter mer än till den allmänna Märlardals-lådan och vem som vittjar den vet jag inte, men då du varit väldigt hjälpsam med information och medlem i styrelsen så PMa jag dig ansökan som bifogad fil. Hoppas den kom fram.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Du kommentarer som gäst. Om du har ett konto vänligen logga in.
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.