Gå till innehåll
Wille Raab

Slag?

Recommended Posts

Jag har just fått höra att styrelsen inte tänker vara med på slaget som ska vara nu - trots att det är i Stockholm. Jag tycker det här låter jättemärkligt och skulle gärna få höra varför direkt från styrelsen.

För den som inte vet, så är slag träffar för aktiva i Sveroks distrikt och förbund, ofta med ett visst fokus men varje år hålls ett inslag (vilket det aktuella är) vilket är extra fokuserat på att introducera nya styrelser i sveroks styrelsearbete. Det är en väldigt bra kontaktpunkt och ger ofta såväl gammal som ny massor av nyttig information och kunskap. Program för aktuellt slag finns här: viewtopic.php?f=22&t=38096

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, känns konstigt att ingen från ett av de rikare distrikten, som har närmast och har massa nya i styrelsen tänker komma. Speciellt som det här slaget har ett ordentligt program och hört att det kommer vara mycket nytt folk som inte varit på slag förut där.

Med tanke på hur nära det ligger, så är det möjligt att bara komma över en dag.

Så skulle rekommendera styrelsen att prata med förbundet om att åtminstone komma över några timmar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag har just fått höra att styrelsen inte tänker vara med på slaget som ska vara nu - trots att det är i Stockholm.

Jasså? Det är inte det jag fått höra, men jag kan ha hört fel...

Dennis har sagt att han ska åka på slaget.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi ska nog dit ett gäng, men då biljetterna kostar 1000kr/huvud är vi aningen skeptiska. Vi vill använda distriktets pengar till verksamheten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Sverok Stockholm har just nu en person anmäld. Om ni funderar på att skicka ett gäng måste ni maila/ringa mig eller David ASAP. Sista anmälningsdag var för mer än en vecka sedan och vi behöver korrigera deltagarlistor/matlistor till Graninge om det är så att vi behöver fler sängplatser och mer mat.

Anledningen till att slaget kostar 1000 kr är för att vi ska kunna jämna ut skillnaderna i resekostnader mellan de olika distrikten. Det här slaget ligger i Stockholm så jag förstår om det kan kännas som en orättvis kostnad för er, men vi vill att även Sverok Norrbotten eller Sverok SKuD ska ha råd att åka. Det är viktig information och kunskapsutbyte för alla distrikt, och i synnerhet för de som är förtroendevalda för första gången. Jag hoppas att ni kommer känna att det ni får ut från slaget kan hjälpa er att stötta verksamheten mer effektivt och att det är väl värt pengarna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förstår att man kan dra sig lite för att betala 1000 kr per deltagare, samtidigt så är det en ganska liten summa i förhållande till vad det kan ge. Styrelsens arbete har väl en post på 30k om jag inte kommer ihåg fel (fast jag missade ju årsmötet, och har nog inte sett protokollet.)

Den typ av utbyte som går att få på slag - när de är bra, och det är det absolut inte alla gånger - går inte riktigt att få vid något annat tillfälle för en distriktsstyrelse, och jag tror att det kan vara värt väldigt mycket för en ny styrelse. Så som sagt, trevligt att höra att någon åker. Hoppas fler kan komma iväg trots att det är sent. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu