Jump to content
Sign in to follow this  
Guest DanielGbg85

Söker spelgrupp i Göteborg (D&D, AD&D eller dyl. 23-24+)

Recommended Posts

Guest

Hej, jag söker en avslappnad spelgrupp från 23-24 år och uppåt med erfarenhet som spelar D&D, AD&D eller något åt det hållet, jag är jävligt sugen på D20 systemen och allt vad det innebär då jag själv till nästan 99% spelat D6 eller D100 system (Mutant, Eon, Dark Heresy och en uppsjö hemmasnickrat). Och det måste nog vara 5 år sen jag spelade D&D senast.

Annars funkar väll rymd pew pew eller vad som.. bara det inte är Mutant, Dark Heresy eller något från Neo Games :P

Jag är själv 26 år, bor i Göteborg och har spelat rollspel sen jag var 6-7 år, spelar just nu Mutant och Dark Heresy lite då och då, dock är min grupp ganska ovillig att köra D&D av någon underlig anledning. Pluggar på GU och är lätt att ha att göra med (inga personlighetsstörningar utöver de vanliga :9) och jag förutsätter att ni är likadana :)

Sen är jag rätt sugen på sånnahär indie lir.. aldrig provat men det verkar rätt fräckt :)

Hojta till så kan vi ta en fika eller något :)

hej hur långt e du berädd att utvidga ditt sökande efter spelgrupp vi är en grupp som håller till cirka 7-9 mil från dig eller lite över en timme med tåg i Uddevalla , vi har la iofs gått ifrån d20 då vi spelade det under flera år och mer eller mindre tröttnat , men har av nostalgiskäl planerat att köra en kampanj i ravenloft settingen till dungeons and dragons 3,5 närmare bestämmt expedition to castle ravenloft ...

vi är i åldern 25 - 33 år och har flera års erfarenhet av rollspel och har spelat sen tidiga tonåren och personligen har jag spelledit d&d och andra d20 spel i flera års tid

Hejsan!

Jag är lite samordnande för två olika spelgrupper som finns, men som

behöver fylla på med spelare. Den ena gruppen är inriktad mot fantasy

(Drakar och Demoner Trudvang) och den andra är nystartad så där finns det

möjligheter att själv styra inriktning på ett annat sätt. Vi har det

material som behövs och platser att vara på.

I Grupp 1 roterar vi spelledarskapet och i Grupp 2 är inget bestämt, men

det brukar vara praxis.

Annars har vi rätt förutsättningar: en mogen ålder, inte så många bokstavskombinationer och gillar D&D (den svenska dock ;) )

Mitt telefonnummer är 070 - 22 87 064 eller så kan du maila.

Fridens liljor

Karl Lampinen

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...