Jump to content
Sign in to follow this  
Johan Jonsson

Sverok Jönköping-Kronoberg

Recommended Posts

Vi bildades i lördags kl 1500. Jag kommer att lägga upp vårt konstituerande protokoll här när det är klart, men tillsvidare tänkte jag lägga upp våra stadgar. Glad att processen med distriktsdelningen äntligen har rullat igång. Det kommer att bli mycket lättare att arbeta mot två landsting och mindre än hälften så många föreningar, som dessutom kommer att befinna sig praktiskt samlade inom samma område. Jag tänker fortsätta att uppdatera om processen att starta distrikt här tills vi är mogna att skaffa vårt eget forum.

Jag är inte lika beredd att dela din optimism. Men om ni kommer ihåg att det finns ett småland utanför Jönköping så står vi på samma sida :)

Jag tror personligen att det kan bli riktigt bra. Kronoberg har hittills varit lite som ett svart hål vad gäller större arrangemang, men det börjar bli dags att ändra på det nu. Vi i Lajvföreningen Svenska Hammarorden vill hjälpa till att dra igång fler saker i och runt Växjö och om fler personer engagerar sig så kan vi göra stordåd här!

Goda nyheter \o/

Sverok Jönköping-Kronoberg blev antagna som distrikt av Riks på deras styrelsemöte i helgen.

Snart kommer vi nog också att få ett eget forum så vi slipper snylta på OST. Vi har skaffat oss en logo som jag försöker bifoga.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...