Gå till innehåll
iRobert

Konventskiosk

Recommended Posts

Hej alla glada! (bittra personer får inga hej)

Tänkte kolla vad folk tycker lite om konventskioskers sortiment och så.

Vad jag ber alla göra är att skriva sina top 3 godisar, och sin favoritläskburk. (Även om andra också skrivit den)

Vi har redan kaffe och té i kiosken, och har ingen möjlighet för att ha frysmat för micrande tyvärr. Så vi försöker fylla ut med socker :)

Jag är rätt insnöad själv (mars, zingo) så all input välkomnas varmt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har lite olika favoriter, men kan nämna tre av dem: Daim, S-märken (främst salta) och snablar (sötlakrits eller kola). Gällande dricka skulle jag säga att jag mest köper riktig Coca-Cola (köper i princip aldrig fuskvarianterna, men Pepsi kan gå bra) och Ramlösa (gärna mango eller annan smaksatt variant).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Svårt det där, Dr Pepper är ju guld och eftersom det inte är så vanligt kan man vara övertygad om att de som gillar det blir glada. Annars funkar cola och fanta (gärna lemon).

Fast något utöver burkläsk som man gärna ska ha är juice (typ pago).

Snickers och andra chokladbitar funkar bra, chips är inte heller fel. Men glöm inte att ha något mer "matigt" åtminstone lite frukt.

För övrigt, om ni inte redan visste det så kan föreningar med organisationsnummer få grossistkort på tex axfood och därmed handla bland annat läsk och godis väldigt billigt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Läsk: Dr Pepper är bra grejer. Trocadero likaså.

Snask: Choklad, t.ex. såna styckes/dubbelbitar, till exempel Japp, eller såna med bara choklad. Plopp är också fint.

S-märken och dödskallar och sånt. Salmiak.

Tortillachips, frukt och mackor är aningen matigare, det kan behövas.

Ett annat tips är ju att samordna pizzabeställning. Ha en meny från en pizzeria med utkörning (eller hämtning, om nån har bil/är villig att köra). Skriv en lista, och ha en pizzakassa där folk får lägga pengar för det de beställer. Ha en bestämd tid då ni beställer, och sen får folk komma och hämta sina pizzor i/vid kiosken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ett annat tips är ju att samordna pizzabeställning. Ha en meny från en pizzeria med utkörning (eller hämtning, om nån har bil/är villig att köra). Skriv en lista, och ha en pizzakassa där folk får lägga pengar för det de beställer. Ha en bestämd tid då ni beställer, och sen får folk komma och hämta sina pizzor i/vid kiosken.

Bra idé det där, det ska tänkas på inför nästa LunCon.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Svårt det där, Dr Pepper är ju guld och eftersom det inte är så vanligt kan man vara övertygad om att de som gillar det blir glada. Annars funkar cola och fanta (gärna lemon).

Fast något utöver burkläsk som man gärna ska ha är juice (typ pago).

Snickers och andra chokladbitar funkar bra, chips är inte heller fel. Men glöm inte att ha något mer "matigt" åtminstone lite frukt.

För övrigt, om ni inte redan visste det så kan föreningar med organisationsnummer få grossistkort på tex axfood och därmed handla bland annat läsk och godis väldigt billigt.

Vi har en betydligt bättre deal än axfood kan erbjuda ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu