Gå till innehåll
Limbo

Secrets of the Third Reich Spelare i Stockholm

Recommended Posts

Ha börjat läsa igenom reglerna och dom verka vara riktigt bra.

Hur många är det som har regelboken.?

Poäng förslag.?

Några restriktioner, jag föreslår att inga medium eller tunga fordom i början, vampyrer eller andra super soldater kanske vi också skulle undevika i början.Zombies är ju en helt annan femma inte direkt några super fighters, mera spelhöjare

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Själv har jag grundreglerna, men ej "Doomsday 1949" boken..

Angående poängsumma tror jag att 25 p kan vara en bra start, det är hälften av "vanliga" storleken och så länge vi begränsar oss till lättare understöd, mechas och panzer så blir det nog en lagom start för att komma in i spelet ordentligt.. Übermensch och tigertanks kan man lägga till när man fått några slag under bältet och grunderna sitter ordentligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Doomsday va ingenting speciellt, bara massa konstiga specialtrupper som man lika bra kan vara utan för att spelet inte ska flippa ur allt för mycke

25 är inte mycke poäng.

Man får en command squad, en trupp soldater och någon/några understöds grupper..

Skulle vilja ha med zombies eller en lätt tank men då får man snåla in på en hel del prylar

Sen saknar mina jänkare granatkastare som tydligen är riktigt bra, mina tyskar har det men eftersom andra ska spela tyskar så blir det nog Jänkare

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

AI Command (Veteran) 11RP

*Lieutenant

Colt Mac 48, Optical Range Finder, Thompson

*Staff Sergeant

Colt 45, Optical Range Finder, Thompson

*Corperal

Springfeild Sniper Rifle

*Privat

Explosives, Thompson

*Privat

Explosives, Thompson

*Privat

Thompson

*Privat

Medic kit, colt 45

Squad Equipment

Hand Grenades,Smoke Grenades, Body Armour

AI Squad (Green) 12RP

*Sergeant

Colt Mac 48,Thompson, Optical Range Finder

*Corporal

Thompson

*Private

Packed .30

*Private

BAR S M-12

*Private

Garand AR-1,Rifle grenade

*Private

Garand AR-1, Explosive

*Private

Garand AR-1, Explosive

*Private

Garand AR-1, Explosive

*Private

Garand AR-1

*Private

Garand AR-1

*Private

Garand AR-1

*Private

Garand AR-1

Squad Equipment

Hand Grenades,Smoke Grenades, Body Armour

Bazooka Team 2RP

Blir inte mer än så.

Stämmer listan eller ha jag klantat till mig någonstans.

Det är väl bara en som får ha rifle grenade på sin bössa

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Rikitgt sugen på att börja med SOTR. Har aldrig spelat figurspel men skulle vilja spela i en mindre skala så verkar det roligt. Vart i sthlm har ni tänkt att spela ?

Vart tog du ivägen.?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Själv har jag grundreglerna, men ej "Doomsday 1949" boken..

Angående poängsumma tror jag att 25 p kan vara en bra start, det är hälften av "vanliga" storleken och så länge vi begränsar oss till lättare understöd, mechas och panzer så blir det nog en lagom start för att komma in i spelet ordentligt.. Übermensch och tigertanks kan man lägga till när man fått några slag under bältet och grunderna sitter ordentligt.

Du ska inte ha någonting från maniac.?

Tyckte BTD figurerna va coolare än dom SoTR figurer som finns ute så jag tänkte fylla på med lite fler jänkare, vi kan ju dela på frakten

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, jag gillar original-modellerna!

Ska beställa en extra omgång från Kulturkommissariatet nu i veckan, jag kommer nog upp till 50 RP infanteri efter det... måste bara hitta lite fordon nu också.

Men 25-30 RP är bra början, 2 grupper + understöd blir ganska blodigt ändå :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

maniac har pansarskyttebilar för ca 140kr köpte min tank där för 140kr.

Jagar granatkastarfigurer till min jänkare, sen är jag sugen på britter och ryssar också...fan att jag aldrig får nog.

Måste nog måla upp figurerna jag har innan jag köper nytt. Har målat en bazooka soldat och håller på med tanken.

Fast nu har jag driver med warhammer prylar ute på tradera som ökar min budget för detta spel, ha lagt av helt med warhammer efter att dom nya skräpreglerna kom

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Bra tips, tack :)

Har du kollat Bolt Action miniatures? De har mortarer, och ett gäng handgranats-kastande trupper, eller menar du granatgevär?

Granatkastare = Mortar..;)

BTD vagnarna har en passform som en flodhäst

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Tjena, då man är nybörjare gällande figurspel så är inköpslistan lång på vad för målar grejer man behöver. Måste vänta till löningen kommer för att beställa grejer, samt måste få tag på en regelbok för att veta vilka figgar jag ska införskaffa.

Vilka länder har vi med nu förtillfället kanske kan fylla en lucka där det fattas.

Limbo: vad är maniac för url ? Samt vad är BDT för figgar ?

Något spel på gång som man kan komma till och titta för att lära sig reglerna lite?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Tjena, då man är nybörjare gällande figurspel så är inköpslistan lång på vad för målar grejer man behöver. Måste vänta till löningen kommer för att beställa grejer, samt måste få tag på en regelbok för att veta vilka figgar jag ska införskaffa.

Vilka länder har vi med nu förtillfället kanske kan fylla en lucka där det fattas.

Limbo: vad är maniac för url ? Samt vad är BDT för figgar ?

Något spel på gång som man kan komma till och titta för att lära sig reglerna lite?

Du kan pma mig så får du min mail.

Jag har gratis regler som pdf som du kan läsa så vet du lite hur man spelar. Fast dom reglerna har inte med weird trupper som vampyrer varulvar och zombies mera WW2 känsla

Fast dom är snudd på identiska

Britter och ryssar är inte upptagna men i Doomsday boken finns det lite nya armer bland annat svenska trupper, partisaner osv...

Men jag ska försöka lägga på ett kol med målningen så kan vi ju provspela lite så kan vi ju se om det är värt att fortsätta spela spelet.

Fast jag känner mig väl, shop until you drop...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fast du kan ju spela de land du vill, går ju bra att slåss tysk mot tysk kan ju vara förrädare eller liknande.

Men det är ju lite roligare att ha specifika regler för just sin arme

Jag har en ganska stor tysk arme som har två tiger tanks, 3 skyttevagnar med tunga kulsprutor eller Granatkastare, 2 mortars, 2 tunga kulspruter, driver med LMG, ett gäng eldkastarkillar, motorcyklar med sigovagnar+LMG, sniper, artilleri, raketkastare, panzerfaust och en hel del trupper sen håller jag på att bygga upp min Jänkar arme så att den blir spelbar.

Fan nu va jag inne på kulturK sida och det blir nog en beställning därifrån

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

30 rp + light låter som en bra början!

Jag har just beställt lite mer trupper, mortar, HMG/LMG-team, snipers och Pazerfausts.. Hittade några bra pansarbilar och dyl. i 1/48 som jag tänker över att beställa också.

tänkte köra med:

command squad 4 RP

Grenadier squad 6 RP

panzerfaust +1

LMG-team +2

Aufklarer squad 5 RP

camouflage +1

Mortar team 3 RP

Medium Mortar +1

Sd.Kfz.251 armoured halftrack 2 RP

Body Armour 2RP

Exp Upgrade 3 RP

Jag borde ha modellerna i slutet av kommande veckan..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Herrer jävlar va en tank kan peppra, åka 9 tum och bränna av en kanon(L), 2*LMG och en HMG...inte att leka med.

Fast en fullastad opentopped carrier kan ju också brassa av brutalt med skott

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De flesta tanks kan göra ordentligt med skada ifall man har den på rätt ställe, men RP-kostnaden för en tank som överlever mer än ett pansarskott är relativt hög.. de är bra, men känns mest som att man använder dem för att kontra andra tanks, annars är deras effektivitet/RP inte så stor.

Men det är ju alltid nice att komma rullandes med en tank!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sant, men om de hade varit för tåliga skulle de kosta för mycket för att vara värda att använda istället.

De är ju tänkta att fungera som understöd och "anti andra pansarvagnar" i SoTR.. Schirmich och pansarslag inte riktigt vad systemet är designat för.. Men apokalyptiska mecha-striders som bombar varandra är inte heller helt troligt.. men de finns ju också med ifall lusten smyger sig på! :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Läste på SoTR att pansarskyttefordom med full trupp, opentopped kan få iväg sjukt många skott vilket många tycker är lite obalanserat.

12 män med semi vapen kanske en LMG + LMG eller HMG på fordonet blir väldigt mycke med tanke på deras snabbhet och att alla tydligen kan skjuta framåt.

Några tankar om detta.?

Lösningen som fanns på forumet va att man skulle visa vilka soldater står var i vagnen.

Fast en tank är ju samma sak men bättre skyddad

Tanken kostar 8, inte direkt något kap men så coolt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänkte köra med

AI command team 4RP

Ex uppgradering +3Rp

AI Squad 6RP

packed Lmg .30 +1RP

AI Squad 6RP

Bazooka team 2RP

M3 Suart Tank 8RP

30 RP, Varför ha kroppsskydd när man kan ha en tank, men den är tyvärr utav kartong kulorna enligt reglerna, en HMG skjuter ju sönder den

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Open topped + HMG blir bullet-hell för den som råkar ut för det..

Fick precis mina tyskar idag, ska försöka få klart tillräckligt för att köra 30 RP tills nästa helg!

Nu börjar det lugna sig på jobbet också, så med lite tur ska jag kunna spela nästa vecka, förutsatt att jag hinner måla upp det som saknas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu