Gå till innehåll
Gnomvid

Battlegrid, hur löser man problemet budget-style?

Recommended Posts

Tjenare, jag är en DM som spelar Dungeons and Dragons 4ed och skulle nu vilja använda mig av det uttänkta stridssystemet lite mer med en "battlegrid" eller vad man ska kalla det på svenska, jag vill dock helst inte behöva köpa delar från D&D utan göra själv på något vis.

En tanke jag har just nu är att jag nästan täckt ett A4 med 2x2rutor som jag tänkte kopiera i massor och sedan för hand klippa och göra till olika delar. Vad tycks om detta? Finns det en bättre lösning?

Jag såg på internet att det finns en sorts gummiduk man kan köpa som både har 2x2rutor men dessutom går att tvätta av med en trasa mellan omgångarna och sedan rita på igen med tusch. Någon som vet mer om detta?

Tack på förhand för hjälpen!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Jag har just en sådan duk och den är fantastiskt bra. Ritar bara med whiteboardpennor och torkar av med fuktig trasa. Gör det oerhört enkelt att snabbt rita upp området där en strid bryter ut etc.

Går ju att komplettera med props som golvbrickor, värn, markörer etc om man så vill.

Rekommenderar varmt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Köpte den i lokal spelbutik här i Karlstad för ett par år sedan. Tror jag betalade en knapp hundring för den men minns inte helt säkert.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Den finns kvar men nej, den säljer inte längre mattorna vad jag vet. Jag tror t.o.m. att jag köpte den sista. Om de har en hemsida vet jag inte, har aldrig tittat efter någon. Butiken heter dock "Spel & Fantasi" tror jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu