Gå till innehåll
killet

The infection: Mini Version [Zombie spel, Småland-Uppskjutet

Recommended Posts

Good news people!

För folk som är intresserade så ska jag hålla en mini variant av ett zombie spel.

För det första vill jag be om ursäkt för att The infection inte blev av detta året som lovat.

Jag har fortfarande planer på att hålla det stora eventet och det kommer komma förr eller senare!!!

Men för att få alla zombie älskare att spela av sig lite kommer jag hålla en mindre variant av The infection med lite justerade regler anpassade för få antal deltagare.

Jag vet att det är sent ute att meddela men bestämde mig idag för att ett zombie spel måste hållas iår i södra Sverige och jag vågar inte vänta på mer snö.

Om detta blir lyckat och många är intresserade ska jag hålla fler Zombie spel och försöka förbättra dessa så mycket som möjligt.

Spelet kommer hållas Runt ladan en lada i Grimarp

Detta för att undvika att kubba runt i så mycket snö som det är nu.

Reglerna kommer från "The infection" med mindre modifikationer så läs igenom noga!

====================================================

Ett airsoft zombie scenariospel kommer skilja sig från de vanliga airsoft reglerna lite.

Vad är då ett zombiespel?

Ett airsoft relaterat zombie spel brukar bestå av två (kanske 3 beroende på scenariot) sidor, där den ena sidan är överlägset mycket större än den andra.

De två sidorna är "Zombies" och de "överlevande" i vissa fall så finns en extra sida med en extra grupp överlevande.

I mitt scenario kommer det finnas 2 primära sidor och kanske en sekundär sida beroende på antal deltagare.

Scenariot

Ett okänt virus har släppts ut i Sverige, när en person blir infekterad blir han en så kallad "zombie" (odöd).

Infektionen har redan hunnit sprida sig en bra bit. Men en liten militär styrka som varit ute på en övning med skarp ammo är fortfarande vid liv. De har nyligen fått reda på av sin stab om att något inte står rätt till.

De blir tilldelade uppdrag som nu måste utföras.

Området kommer vara väldigt begränsat och spelet kommer ske till 50% inomhus i en väldigt kall och mysig lada.

Uppdragen kommer vara simpla såsom häma den väskan. Rädda professorn osv.

Matcherna kommer bestå av många mindre delar.

så alla som vill spela överlevande kommer få.

Detsamma gäller för zombies :)

Regler och information om de Överlevande

de överlevande ska bestå av 2/10 delar av deltagarna.

alltså 2 på 10.

Så en snabb idiot förklaring är: om vi säger att det är 10 deltagare så ska 2 av dessa vara överlevande.

De överlevande är de personer som inte blivit infekterade av viruset ännu.

Den militära gruppen kommer att ha vapen med begränsad ammo.

Reglerna för Ammo i olika magasin är:

Pistol: 15 Kulor

Aeg: 30 Kulor

Hagel: 10 kulor

Ammo som är tillåtet beror på antalet zombies. De kommer räknas på detta sätt: 3 zombies = 1 fullt Mag(30kulor) dvs 10 zombies = 3 fulla AEG mag. (90kulor)

Tanken är att de överlevande ska ta vara på sin ammo.

Semi och burst salvor kommer vara ens bästa vän.

Gruppen kommer endast få använda en radio som han/hon kan kontakta staben med.

Staben kommer finnas på PMR 1

Det är också viktigt att gruppen endast får använda vapen med CQB trim då zombies kan komma rätt nära.

Gruppen kommer hitta nödvändig utrustning när de väl är i spel.

Zombies

Zombies är de levande döda. Ni är den versionen av zombies som får kubba järnet. Det blir ingen match ifall ni endast få gå.

Tips är att ni använder er av en heltäckande mask för att skydda tänder.

Skyddmask eller skyddsglasögon är det VIKTIGASTE!!!!

Ni måste räkna med att de andra kommer skjuta på er.

Men ni kommer få många mer fördelar än de överlevande.

Ni kommer alltid bli uppdaterade med viktig information som ni kommer kunna använda emot de överlevande.

ni kommer alltså få använda radio. (Jag vet låter konstigt, med detta bara för att kompensera att zombies hör och känner lukt bättre)

Ni kommer vara i ett väldigt stort antal jämfört med de överlevande.

Gillar ni att smyga omkring på era polare och "stalka" och ha er så är detta det perfekta tillfället.

Att klä ut sig på något sätt, kanske använda fejk blod så är detta fullt tillåtet. Detta kommer bara öka känslan ännu mer.

Eran uppgift kommer vara att förhindra de överlevande från att nå sitt mål.

När alla överlevande är döda har zombies vunnit.

Att "döda nån" (läs båda sidornas sätt att "döda nån")

Detta varierar på vilken sida ni kommer spela på.

För överlevande:

Att "döda" en zombie är svårt.

Det enda sättet att eliminera en zombie är att minst 1 kula träffar bröstkorgen och uppåt (inte axlarna)

Träffar ni i exempelvis benet så kommer "zombien" ha svårt för att ta sig framåt och han/hon kommer börja halta.

Ni måste alltså träffa på rätt ställe.

När zombien har blivit "Dödad" läggar den sig ner på marken och reser sig så fort den märker att överlevande inte är uppmärksamma eller iaktar zombien.

När en överlevande blivit eliminerad har denna två val:

1; Gå ut ur spel helt och hållet

2; lägga sig på stället man dog, byta om så man kan se tydligt att personen gått med zombies.

(Detta bör göras med en röd tygbit eller rödmålad tygbit som är synlig. Den ska knytas runt halsen.)

Vapen kan lämnas i närmaste Safezone eller vid parkeringen. En Zombie får aldrig bära vapen.

Det är nämligen inga "Land of the dead zombies" vi snackar om

För Zombies:

Ta er fram till en "överlevande" gör antingen knife kill på honom eller rollspela och låtsas bita personen i halsen. (BIT INTE PÅ RIKTIGT!!!!!!! VIKTIGT! vissa personer uppskattar faktiskt inte detta x))

Sammanfattad information

Var: Grimarp 2 mil utanför Ljungby obs Bara Ljungby inte Ljungbyhed eller något.

Sök på hitta eller Eniro om du inte vet var det ligger...

Vad: Zombie spel.

När: 4dec 16:00 - 20:00

Spelstart: kl 16:00

Samling: kl 15:00 på parkeringen mellan Garvaren och hammarskolan i Ljungby. (Skicka PM för vägbeskrivning)

Det kommer finnas tillgång till att hyra heltäckande mask samt vapen om detta önskas. (kanske)

Kostnad: Spelet är gratis!

Åldersgräns:

18+ år för överlevande och 15+ år för zombies.

kontakt: robban1000_00@msn.com eller PM på denna sida.

Anmälan:

Anmälan görs via PM till mig.

Frågor och andra diskussioner kan ställas i denna tråd.

Anmälan görs på följande sätt:

1. Skicka ett PM till mig

2. Kopiera och fyll in följande info:

Namn: (på ditt lag eller dig själv)

Sida du vill delta på: (På detta spel måste alla spela zombies någon gång. Inga zombies inget zombie spel)

Antal: (Så många personer som kommer från ditt lag. [endast nödvändigt om de är en laganmälan]

Läst igenom alla regler och information inför spelet: [ ] (markera "[ ]" så det ser ut såhär om du har läst igenom alla regler och all info "[X]"

Övrigt: (har du någon fråga eller något annat du vill meddela mig om så skriv det här.)

Jag räknar inte anmälningar såsom "Jag och mitt lag kommer på spelet" som riktiga anmälningar.

För lite motivation länkar jag till förra årets test spel som var riktigt kul :D

http://www.youtube.com/user/killet91#p/ ... naCTHBrATU

Ohh btw:

Allt spel sker fortfarande på egen risk. :twisted:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu