Gå till innehåll
Gäst

[Stockholm] Söker spelledare, spelgrupp

Recommended Posts

Gäst

Hallå, heter Daniel och bor i Jakobsberg.

Har spelat och varit SL i ett antal år i ett antal spel som vill spela en del också.

Är varierande bekant med spela som Mutant (diverse upplagor), D&D, AD&D (diverse upplagor), Eon, Noir, Neotech, WoD (Vampire, Werewolf, Hunter, Wraith), Star Wars (diverse upplagor), B5, CoC, Conan, Coriolis, Pathfinder, Shadowrun & SST.

Är 29 år och söker... inte vet jag exakt men nya upplevelser och spelare /spelledare. Har inga större problem med att färdas och jobbar efter ett regelbundet schema så att planera möten blir inte så svårt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hallå, heter Daniel och bor i Jakobsberg.

Har spelat och varit SL i ett antal år i ett antal spel som vill spela en del också.

Är varierande bekant med spela som Mutant (diverse upplagor), D&D, AD&D (diverse upplagor), Eon, Noir, Neotech, WoD (Vampire, Werewolf, Hunter, Wraith), Star Wars (diverse upplagor), B5, CoC, Conan, Coriolis, Pathfinder, Shadowrun & SST.

Är 29 år och söker... inte vet jag exakt men nya upplevelser och spelare /spelledare. Har inga större problem med att färdas och jobbar efter ett regelbundet schema så att planera möten blir inte så svårt.

Var alltså jag...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Jag heter Marcus och är 38 år bor på St Eriksplan,vasastan söker en spelledare i åldrarna 23 och uppåt och vill spela dessa rollspel drakar och demoner,dungeons and dragons,mutant,stjärnornas krig,vestern,eon och andra rollspel

spelar ni dessa rollspel ? har ni hittat en spelledare som vill spela dessa rollspel ? och i så fall får jag och några till vara med ?

mse@comhem.se

Marcus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hallå!

Heter Martin och är lite i samma båt. Har varit SL de senaste 15 åren ungefär och även om det är något jag tycker är enormt kul så skulle man ju bli glad om man fick spela lite ibland också. Jag har försökt få folk i min nuvarande grupp att axla spelledarmanteln, men jag tror inte det kommer hända.

Är intresserad av nästan vad som helst, men är kanske inte så sugen på WoD. Känns som att jag lämnat det bakom mig på något sätt.

Så... tja, hittar vi bara någon som är sugen på att spelleda så är vi i business! :)

EDIT: Bor i Bromma förresten. Kan vara bra att veta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska säga till men säg mig, varör trött på WoD? I min erfarenhet så kan man bara tröttna på spelare som inte reagerar på något sätt som man förväntat sig eller som tar glädje i att förstöra.

Varit med om mycket sådant?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Nä, tröttnat är nog inte riktigt rätt ord. Jag har bara svårt att bli entusiastisk vad gäller WoD nuförtiden. Det vill inte säga att jag inte skulle kunna tänka mig att spela det, men det finns många andra spel som jag är mycket mer sugen på. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad det gäller spel så är jag öppen för det mesta. :D

Vad jag själv spelat/läst/velat spela mest de senaste åren har varit Diaspora (eller något annat Fate-spel), Mutant (Järnringens), 40krp (alla tre), WHFRP (oavsett utgåva), Jovian Chronicles, Serenity, Heavy Gear, Conan, Eclipse Phase (finns att ladda ned gratis!), Coriolis, Call of Cthulhu/Delta Green, Trail of Cthulhu (eller annat Gumshoe), Lord of the Rings och All Flesh Must be Eaten.

Givetvis långt från en komplett lista, men det är det är de spel som har simmat runt i mitt huvud mest.

Ni kan läsa om vår pågående WFRP3-kampanj på min blog: Fire Broadside!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tja, med lite folk som har intresse kanske man kan komma fram till något.

Tänkte sätta mig på cafe Grå Munken i gamla stan tisdagen den 7:e december, vara där ifrån 17.00, placerar en T20 på bordet.

Kom och möt mig ifall intresse finns.

/Daniel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Tja, med lite folk som har intresse kanske man kan komma fram till något.

Tänkte sätta mig på cafe Grå Munken i gamla stan tisdagen den 7:e december, vara där ifrån 17.00, placerar en T20 på bordet.

Kom och möt mig ifall intresse finns.

/Daniel

Ah, då befinner jag mig utomsocknes, men meddela gärna hur det gick!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Funderar på att ta upp rollspelandet igen då jag lagt ner warhammer spelandet.

38 år, bor i täby i en 3 så här finns det utrymme om det skulle behövas.

Har spelat mutant, drakar och demoner är nog en av dom få som va med från början med super gamla drakar och demoner det va bra tider de. Mutant chronical, Chill/chock (som jag anser vara ett jävligt underskattat rollspel) Gamma world(underbart), Paranoia, shadowrun, D&D adv, Warhammer FRPG (eller hur det nu förkortas), självklart CoC och driver med mer eller mindre lyckade rollspel.

Är inte direkt någon teaterapa, anser att jag är en ganska basic spelare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Först och främst, jag ber om ursäkt till er som kanske var där i tid men som gick då jag inte var där.

Jag satt fast i trafiken och kom dit tämligen sent, nära en timme sent och ingen då dår verkade vara någon av er, jag satt sedan där fram till 19.45 och ingen kom dit.

Det känns som att det får bli en annan gång, kanske någon som har förslag på tid och plats?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Nåväl, jag har inte fått fler förslag så jag sätter något själv.

Plats: Cafe, Gråmunken i Gamla stan.

Datum: Torsdag den 20:e Januari (lite mer än om 2 veckor)

Tid: 19.30 (så har alla som vill tid)

Observera att det finns ett nedre plan där man också kan sitta, vet ej var jag kommer att sitta men en större T20 på bordet.

Välkomna.

/Pysslingen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Will do:)

Men säg såhär, vilka dagar skulle du säga du har tid att mötas på sagda cafe, och vilka tider?

Kan säkert ombestämma datum så länge man gör det snart.

/Pysslingen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej på er!

Paulus är namnet och 33 bast har man hunnit bli.

Har spelat en herrans massa rollspel i mina dagar men inget på ett antal år nu faktiskt, men spelar bra gärna igen.

Gärna Drakar och Demoner då jag älskar fantasy, men har lirat Star Wars och Mutant osv med i mina dagar och är inte omöjlig.

Bor i Märsta nu och är tyvärr arbetslös för tillfället så tid är än så länge lätt att komma överrens om.

Davio: Vi har lirat förr om åren om än i andra former över nätet och jag minns dig än, du har god fantasi och ett schysst intellekt, vore jättekul om man hamnade i samma spelgrupp!

Jag har tid den 20:e men har alla andra inte det så säg till när det är aktuellt istället.

//Paulus a.k.a ShadowWalker

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tja!

Sextonåring söker RPG grupp. Bor på Kungsholmen, nära Vasastan, och söker därför en grupp I centrala stockholm.

Spelade lite Drakar och Demoner i fyran men fattade nytt intesse för ett tag sedan. Jag söker en grupp av jämnåriga eller äldre, gärna en som redan har SL och ett antal spelare. Är mest intreserad av D&D men Wharhammer 40k, Shadowrun och annat fantasy är fint.

Skulle gärna vilja hamna I grupp där det inte bara är hack & slash utan lite mer tänkande, taktik och att utgå från karaktär. Det enda problem ni kommer ha med mig är reglerna.

Tipsa gärna I förväg om jag ska lägga nåt I nån Pizzapott.

För övrigt är jag en mysig kille som gillar långa promenader på stranden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja hallå då Paulus och Lucifudge.

Trevligt att ni tittar in. Så ni kanske vill svara lite på vad jag frågat med denna länk, era egna annonser hjälper tyvär inte mycket.

Om ni vill hänga med på ett möte för att där se vad som kan hända är ni välkomna men datum är ännu ej satt.

Har inte fått in något annat datumförslag så jag tar och spikar upp ett nytt och hoppas att folk kan komma på det, annars så kan jag lägga lite mail till folk som vill ha kontakt men inte kunde komma.

Plats: Cafe, Gråmunken i Gamla stan.

Datum: Måndag den 24:e Januari (ca 2 veckor)

Tid: 19.30 (så har alla som vill tid, står att cafet är öppet till 22)

Jag kommer som sagt sitta där med en T20 på bordet, observera att det finns två våningsplan så kolla runt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu