Jump to content
Sign in to follow this  
Hallonsaft

Lajvtema på Helsingborgs bibliotek

Recommended Posts

Vi har blivit tillfrågade om vi vill hjälpa till Helsingborgs bibliotek med att göra något med lajvtema, våren 2011. Än så länge är inte något bestämt så folk som är intresserade av att hjälpa till kan höra av sig till mig. Folk som har idéer om hur man kan göra, kan även dem höra av sig till mig. Dock vill jag veta om ni är intresserad snarast, eftersom de från Helsingborgsbibliotek kommer att behöva en del tid med sin planering.

Det handlar mest om fantasy/medeltid.

Det har talats lite om en utställning som ska åka runt på de olika biblioteken där man visar upp lajvsaker i montrar. Lajvsakerna kommer att förvaras inlåsta.

Det har även talats om någon typ av föreläsare som kan prata om lajv eller något annat lajvrelaterat, för en publik som inte ännu befinner sig inom hobbyn.

Jag vet även att det finns önskemål om olika typer av workshops, men det kan inte vara något som är alltför tidskrävande eller alltför dyrt. Dessa workshops verkar mest vara intressanta under mån-ons under påsklovet.

För att alltid vara en pinne i hjulet, men har ni snackat med Tatiana på SFR Helsingborg? Försök att få dom att bistå med lite pengar om ni ändå ska göra nått!

Förresten, är det ett lajv.. eller är det bara "nått lajv relaterat" dvs att visa upp sig i medeltida kläder?

Har fått ett mail från de på Helsingborgs bibliotek nu, om vad vi ska försöka kunna göra för dem.

Det känns spontant som om vi borde vara några stycken som träffar dem nästa gång, så att man har lite mer att komma med, och kanske har mer rejäla förslag om vad man vill och kan samt vad man behöver och vad det kommer att kosta. Således, de som är intresserade av att hjälpa till på något sätt här, kan kontakta mig. För även om det nu finns det här schemat, så om ni har fler förslag om vad man kan göra och vad ni själva vill ställa upp med, så är det bara att kontakta mig på johansson.abc@gmail.com

---

Hej Carina!

Nu har vi fått med er i programmet, vi har skrivit någon allmänt om att hantverka och att få veta mer om lajv under rubriken Lajvworkshop (huvudrubriken för båda lovet blir ”Medeltiden live”). Från 10 år och begränsat antal platser (för säkerhets skull).

Det blir då på dessa platser:

Stadsbiblioteket måndag 18/4 kl 14 - 16

Påarp tisdag 19/4 kl 14-16

Dessutom blir det ju utställningen som vi pratat om, som kan vandra runt till flera bibliotek.

Hoppas detta ser bra ut!

Sen vore det bra att träffas och reda ut detaljerna. Ska vi boka en tid efter jul?

Det vore kul att komma igång med utställningen på stadsbiblioteket i februari.

Mvh. Lena, Påarps bibliotek

Som en efter rapport av detta.

Jag ordnade en utställning som (om något sent) kom iväg till Påarp. Jag har set den och den är klart snygg, ska bli kul att se den på huvudbiblioteket.

Den 18:e knypplade jag brynja med kidsen i Hbg och den 19:e var jag och Johanna i Påarp och höll lite workshops.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...