Gå till innehåll
Gäst Marcus!

Intresse för spelförening i Kalmar?

Recommended Posts

Gäst

Flyttade in i en lägenhet i Kalmar för några månader sedan pågrund av studier. Har därför sökt runt, men har inte hittat någon förening i Kalmar som är inriktad på såväl tv-spel som bräd- och kortspel.

Går därför i tankarna att själv bilda en förening, med hjälp av guiden på Sveroks wiki. Men är först och främst nyfiken på om det ens finns något intresse för detta? Tänkte att man kanske skulle börja i liten skala, med min egen lägenhet som tillfällig lokal. Det är en trerummare, så det är i alla fall gott om plats. :wink:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Det låter ju intressant. Jag bor dock i Oskarshamn men är inte främmande för att komma ner och spela lite. Spelar främst Magic och är innehavare av en hel del brädspel och har också en mindre warhammer-armé om det skulle vara aktuellt. Detta forum är väl tyvärr inte så välbesökt så det blir nog svårt att fixa folk via enbart den här sidan. Kanske kan vara värt att slänga upp något på anslagstavlorna i högskolan?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Hej!

Jag heter Carl-Magnus och sitter i styrelsen för Calmare spelsällskap som Thom nämnde här ovan.

Vi är en ideell förening med lokal på Verkstadsgatan 1 i Kalmar.

I dagsläget har vi 67 medlemmar och vi söker alltid fler.

Vi har dagar/kvällar avsatta för brädspel, figurspel, rollspel, tv-spel och mycket annat.

Kolla gärna in vår grupp på Facebook: https://www.facebook.com/groups/216696805058534/

Eller vår blogg: http://calmarespelsallskap.blogspot.se/

Hör gärna av er om ni har frågor och funderingar eller kom ner en kväll och kika och testa på.

Varmt välkomna!

Med vänlig hälsning

Carl-Magnus

Kassör

Calmare Spelsällskap

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu