Gå till innehåll
Gäst Gäst

Warhammer på Svenska

Recommended Posts

Japp, finns faktiskt en kortare introduktionsvariant i ett litet häfte, som är översatt till svenska och som butiker kunde ha att visa för nya spelare för några år sedan.

Dock så är det gamla regler och jag tror precis som de andra att det heller inte finns tillräckligt behov av en komplett svensk översättning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Har aldrig hört talas om en översatt regelbok, har GW själva get ut den eller är den licensierad? När är den tryckt?

Jag tror det är GW som gav ut den, deras loggo fanns i alla fall överallt på den. Kostade 50 spänn och var ca 75 sidor tjock, dock inte i A4 format utan snarare A5 eller nåt liknande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Det var en form utav test bok, för den som inte var säker på hurvidare han/hon var villig att börja spela. Den förklarade grunderna, och gavs ut på ett flertal språk.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

ni måste ha snälla föräldrar jag var tvungen att övertala min mamma om att man kunde lära sig bättre engelska för att få börja med warhammer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ja tycker också att man lär sig bra engelska när man spelar Wohammer.

Fast ja har inge behov av de ja kan flytande engelska.

De bäst å läsa den på engelska å de man inte förstår slår man upp i ordlista. :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Ambjörn Madegård

Hej

Jag har just fått i uppdrag att översätta Warhammerregler till svenska och letar efter om det finns någon slags svenska ordlista

Om någon vet om någon sådan kan ni väl skicka till info@kajftranslations.se tack

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ursäkta om detta låter hårt, men vad är det du frågar efter egentligen?

Ordlista över vad? Letar du efter ordböcker på svenska eller svensk-engelska ordlexikon?
Enligt vad jag kan se så är Kajf ett företag som jobbat med översättningar sedan 2006 och baserat i Uppsala, Så jag antar att du är ute efter någonting annat än hjälp med svenskan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu