Gå till innehåll
th0mpaz

Nybörjarhelg Airsoft, All Is Real So On Fire Takecover

Recommended Posts

Borlänge Spelklubb tillsammans med SVEROK och Spelveckan 2010 kommer att annordna ett jätte event för alla över 18 år.

Första helgen, 30-31/10, i spelveckan kommer att tillägnas åt intresseskapande airsoft, vi kommer att bistå med vapen, kulor och uniformer för alla som vill testa, vilket innebär att ALLA kan få prova på utan att det kommer kosta ett öre.

Det kommer även under helgen att finnas representanter från Sverige ledande återförsäljare inom utrustning och Airsoftvapen för försäljning.

Bjud gärna in era vänner också, alla är som sagt välkomna!

I Sverige har airsoftvapen en åldersgräns på 18 år. Det betyder alltså att man måste vara myndig för att få äga och använda airsoftvapen. Ett airsoftvapen får lagligen ha en anslagsenergi på maximalt 10 joule, men om vapnet är halv- eller helautomatiskt så är gränsen 3 joule. Detta är alltså samma lag som gäller för till exempel luftgevär. De vapen som används på airsoftspel ligger långt under de lagliga gränserna.

Vi kommer därför att ha obligatorisk leg.kontroll på området för att vi omöjligt kommer kunna ha kontroll att minderåriga ej handhaver vapen annars.

För mer information gå in på www.spelklubb.net

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack Lina!

Vi skulle bli jätteglada om du själv kunde komma och informera om förbundet för alla nya också om du vill.

Vi har idag vuxit oss väldigt starka i Borlänge med mellan 10-30 st VARJE helg, och så föddes idén att vi kan ju nu låna ut våra saker och låta fler prova, att vi sedan får hit återförsäljare, tex garderoben är klara, på plats kanske göra att fler kommer igång snabbare.

Rekomendera ALLA ni känner!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi kan väl prata om hur distriktet kan stötta en så bra idé ännu mer, även om ni verkar ha både koll och framförhållning? Jag har ett par tankar om marknadsföring och det är möjligt att det finns mer vi kan göra för er. Jag finns som vanligt på info(at)gd.sverok.se och 070-534 51 20, eller så ringer jag er om du pm:ar/mejlar kontaktuppgifter till mig.

Det kommer vara mycket på gång den helgen i distriktet, ett konvent och ett evenemang på biblioteket i Gävle står redan på programmet. Det vore onekligen roligt om vi kunde träffa er också då, ska se vad som är görbart.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej alla!

Fullt resultat finns nu på hemsidan under All Is Real - Turnering

Jag sitter nu och slappnar av, de 2 helgerna är över och vi har haft ett fantastiskt tillfälle att växa på alla plan, som vi gjort med råge. Att arrangera något i denna storlek är ett styrkeprov på vårt team och kraften vi haft tillsammans att lyckas med detta känns med glädje i hela kroppen på oss alla. Trots små marginella missar så har både annonseringen nått nationellt och upplägget/spelen fungerat och snurrat jättebra, tack alla som hjälp till!

Det kom folk från både söder och norr, och totalt räknade jag ihop 83 aktiva besökare under Spelveckan, räknar vi in funktionärer och åskådare nådde vi faktiskt strax över 100.

Vi från Borlänge Spelklubb vill tacka alla med all värme för att ni gjort detta möjligt, och vi lovar 2011 kommer kör vi igen, tills dess kolla in på vårt forum och delta på våra vanliga söndagspel!

Nu går jag i ide ett tag, syns när snön lättat

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu