Jump to content
Sign in to follow this  
kriss

Röstpool Skåne

Recommended Posts

En del har säkert redan hunnit rösta. För er som inte har gjort det, eller känner att ni gärna får lite fler röster, går det bra att slänga upp en blänkare om vem man är och vad man vill göra på riksmötet i egenskap av ombud i den här tråden. Behöver inte vara långt, bara så man får lite koll om man inte redan känner personen sedan tidigare.

Jag ställer upp som ombud i år (för första gången på ett tag) och tar gärna någon extra slattröst om ni inte vet vad ni ska göra av dem. Ser framför mig att det kommer bli god konkurrens om platserna i år.

Inom Sverok riks verkar jag för ungefär samma saker som i SKuD - nyttja resurserna på bästa vis, hitta enkla och billiga lösningar som gör en skillnad. Stora mastodontprojekt av strukturomvälvande karaktär är sällan nödvändiga eller ger bra pris/prestanda - man ska ha väldigt bra på fötterna för att ge sig på sånt och det har vi sällan - bättre att se till de relativt enkla lösningarna som ofta finns om man tänker till lite.

Konkreta frågor jag kommer satsa på att driva är att få ut något vettigt ur vårt samarbete med Studiefrämjandet (detta är inte isolerat till riksmötet) och att satsa på vår internetnärvaro. bidrag.sverok.se kan bli bättre, hitta.sverok.se kan bli bättre (vi skrapar bara på ytan över vad som går att göra där). Det är till och med viktigt till den nivån att det behöver kvalitethöjas även om det kommer kosta lite pengar - nätet är ett nödvändigt klister för verksamheten som vi måste bli bättre att använda oss av.

Jag är också mottaglig för eventuella röster ni råkar ha över. För er som inte har koll på vem jag är så har jag suttit i SKuDs styrelse mellan 2003 till 2007 och har på senare år varit aktiv som valberedare i distriktet. Utöver det sysslar jag mycket med lajv, både att delta på och att arrangera. Här finns lite mer info för den som är nyfiken: [wiki]Maria Rodén[/wiki]

På RM är jag intresserad av frågor som påverkar föreningarnas verksamhet och distrikten. Är också intresserad av marknadsföring och i viss mån nätrelaterade frågor. Tycker att förbundet går i rätt riktning med ökad transparens och uppmuntran av de ideella, men att det fortfarande kan bli bättre, exempelvis när det gäller arbetsgrupperna som är något av en outnyttjad resurs. Sedan är jag också intresserad av att se hur samarbetet med Studiefrämjandet kan förbättras.

Hur som, har ni några frågor är det bara att maila, ringa, PM:a eller prata med mig direkt om vi skulle springa på varandra.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...