Jump to content
Sign in to follow this  
Thom

Uppdatering! (webbsida, ansökningar, uppdelning osv.)

Recommended Posts

Hej allihopa!

Vi har problem med att få Osts webbsida uppdaterad. Detta är jättetråkigt, men det finns inte så mycket vi kan göra åt saken just nu. Jag tänkte iallafall utnyttja forumet för en kort uppdatering om vad som pågår.

Först och främst: VI har två ansökningsperioder i Sverok Ost i år. Den första perioden har redan passerats och behandlats av styrelsen. Vi hade tillräckligt med pengar för att kunna ge alla föreningar någonting. Den nuvarande ansökningsperioden tar slut sista Januari. Efter detta kan vi fortfarande ta emot kompletteringar, men har era ansökningar kommit in senare än så får nästa styrelse/styrelser ta hand om dem.

Anledningen till att jag skriver styrelse/styrelser är att det under årsmötet i mars beslutades att Sverok Ost nästa år ska delas upp i tre mindre distrikt. Årsmötets uppfattning var att styrelsens arbete är ohållbart då Ost är ett distrikt som täcker hela FEM landsting, mig veterligen fler än något annat distrikt i Sverok. Exakt hur detta ska gå till kommer att diskuteras under hösten och beslutas slutgiltigt under nästa årsmöte. Förslaget som ligger är dock att ditriktsföreningarna Sverok Kalmar-Blekinge, Sverok Jönköping-Kronoberg och Sverok Östergötland skall bildas nu under hösten och vi letar just nu efter folk som skulle kunna tänka sig att sitta i dessa styrelser. Vi har avsatt särskilda pengar för att hjälpa dessa föreningar i sin uppstart och tanken är att Sverok Ost inte kommer att upplösas nästa år utan att det ska finnas kvar för att göra övergångsperioden smidigare. Är ni intresserade av att vara med kan ni höra av er till mig här på forumet eller någon annan i styrelsen så fort vår webbsida med kontaktuppgifter kommer upp.

/Thom Kiraly

ordf. Sverok Ost

Det finns fortfarande ingen kontaktinformation ALLS på hemsidan, inte ens en mailadress, och ingen information förutom dessa perioder. Vad är det man kan söka och hur gör man? Vore trevligt om man kan få lite mer information någonstans, eller är informationen bara till för sådana som vet vilka dom ska prata med sedan innan, och redan etablerade föreningar?

Sorry, missade att infon faktiskt inte var uppe. Jätteklantigt. Fixar.

Kan tillägga att det vi beviljar är mestadels projektansökningar. Det kan vara stöd till konvent, lajv eller andra arrangemang som behöver extra stöd.

Mer om ansökningar finns i foruminlägget vi lade upp som sticky i början av september, i väntan på att den nya sidan skulle komma upp. Där finns även kontaktuppgifter.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...