Jump to content
Sign in to follow this  
Guest

Hårdare krav

Recommended Posts

Guest

Ja vart ska man börja? Alla som är mer insatta vet säkert att det har varit rejält med pajkastning mellan olika föreningar på slutet och dom som står i centrum är och har alltid varit Playstar. Saker som dom har åstadkommit på "slutet" har inte bara varit helt jä*** onödigt, utan det har även varit kriminellt enligt svensk lagstiftning. Många påstår nog att allt bara är en bluff, men alla bevis säger något helt annat och det går nog inte att se mellan fingrarna längre.

Det hela ger inte bara Sverok ett dåligt rykte, utan även andra föreningar får dras med skiten.

Vad jag egentligen vill ha svar på är vad Sverok ska göra åt saken? Varför drar ni inte hårdare regler och håller bättre koll på vad som händer. Ska det få fortsätta så här utan att Sverok tar ställning?

För att hålla tråden hyfsat städad så ber jag er andra att skriva vad ni tycker och tänker utan ännu mera pajkastning. Det räcker med alla dom trådar som finns ute på diverse forum och nyheter.

Jag är ju lite partisk i den här frågan då jag sitter i Playstars styrelse, men jag måste fråga mig samma sak som jag frågat så många gånger innan..

Det pratas ofta om allt elakt som Playstar gör och inte gör, och vart är bevisen för de här handlingarna?

Häromdagen fick jag höra att alla som jobbar för Playstar fick ett PS3, XBox 360 och en laptop - var! Jag är förmodligen jävligt lättlurad för jag har inte fått mina grejer än :/

Nej men varje gång man ber om bevis (som inte är en textfil som t.om min son kan skriva ihop i anteckningar) så står alla och visslar och beundrar gräsmattan utanför, det gapas friskt, det anklagas och pekas finger men hittills har jag inte en enda gång påträffat några som helst bevis för det som påståtts..

Visst kan säkerligen någon medlem från Playstar bete sig som ett arsel ibland, konstigt vore annars - det är ju några stycken.. men det finns såna medlemmar i G4U med, och mer eller mindre alla andra föreningar i Sverok oavsett verksamhet. Men det betyder inte att föreningen står bakom deras handlingar, lika lite som Sverok står bakom ett bankrån om jag skulle råna en bank medans jag är medlem i Sverok.

Hälsningar Daniel, sittande ledamot i Playstars styrelse, tappert kämpande för ett bättre e-sportsklimat i Sverige

Mircwarriors som kastar bajs på varandra på "nyhetssajter" känns ganska irrelevant. Om folk har bevis så får de gärna driva frågan vidare, rakaka och fragbite är sajter för en liten skara som just nu mest är besvärliga. Även de som "är på vår sida" har ett dåligt sätt i kommentarer. Sån här skit suger massor av energi och tid, tid som bättre kunde läggas på annat.

- Sitter i styrelsen för Playstar, kämpar inte för någon e-sport så länge man bara får skit från communityn.

Guest

- Sitter i styrelsen för Playstar, kämpar inte för någon e-sport så länge man bara får skit från communityn.

Då måste fråga varför du ens sitter i styrelsen? :roll:

Nu är det inte bara det som rakaka har skrivit. http://www.youtube.com/watch?v=EdOXHVnLIiA ett sådant bevis är väl rätt så svårt att förfalska om man inte sitter med bra kunskaper med ett bra program.

Och om nu inte alla påstående skulle vara sanna, varför gör då inte Playstar något åt saken. Det som rakaka t,ex har skrivit bör ju då vara olagligt att publicera?

Uppskattar även svar från någon som INTE sitter i PS styrelse och speciellt någon ur Sverok.

Och om nu inte alla påstående skulle vara sanna, varför gör då inte Playstar något åt saken. Det som rakaka t,ex har skrivit bör ju då vara olagligt att publicera?

Ja, det är precis vad det är, olagligt.

Jag har meddelat ansvariga utgivare, hjälper inte det kopplar vi in polis i ärendet.

Visst är det tråkigt, men jag har ingen som helst lust att ta emot skit som är lögn.

Bara för att ni inte ser det betyder inte att vi inte gör något :)

Vi arbetar hela tiden med att försöka "snygga till" atmosfären kring e-sport, vi har försökt få till samarbete med de andra föreningarna för att verkligen göra spelplanen bättre för alla spelare där ute, men tyvärr är dom rädda för Playstar (eller något i den stilen) och vägrar samarbeta med oss..

Och vad gäller artiklar med falska anklagelser och påståenden så har vi som praxis att kontakta tidningen/sajten och be dom åtgärda, vad gäller smutskastning i allmänhet så försöker vi strunta i det så mycket vi kan för att undvika att ge striden extra bränsle

Jadu, det frågar jag mig också. Men nu när alla CS-kids verkar tycka att det viktigaste som finns är att gnöla om vem som gjort vad så driver jag andra frågor, så kallad verksamhetsutveckling.

Guest

Jadu, det frågar jag mig också. Men nu när alla CS-kids verkar tycka att det viktigaste som finns är att gnöla om vem som gjort vad så driver jag andra frågor, så kallad verksamhetsutveckling.

I synnerhet när man ser hur du ser på de 35 000 medlemmar som genererar stora mängder pengar i föreningsbidrag för att inte tala on intäkter från när ni "hjälper" föreningar att arra lan...gud vad svårt, hyr ut lokal och vidaresäljer användning av steamkonton. Hmmm, undrar vad steam säger om det.

Inlägg ändrat; lösa och totalt obevisade anklagelser direkt mot personer om mycket allvarliga och kriminella saker är inte tillåtet. Skärpning!

Lloyd - Moderator

Guest
Bara för att ni inte ser det betyder inte att vi inte gör något :)

Vi arbetar hela tiden med att försöka "snygga till" atmosfären kring e-sport, vi har försökt få till samarbete med de andra föreningarna för att verkligen göra spelplanen bättre för alla spelare där ute, men tyvärr är dom rädda för Playstar (eller något i den stilen) och vägrar samarbeta med oss..

Och vad gäller artiklar med falska anklagelser och påståenden så har vi som praxis att kontakta tidningen/sajten och be dom åtgärda, vad gäller smutskastning i allmänhet så försöker vi strunta i det så mycket vi kan för att undvika att ge striden extra bränsle

Det kanske är för att de inte vill göda plånböckerna hos playstars medarbetare och "samarbetspartners", lika mycket förening som greenpeace

Guest

Ja att man inte får svar från resterande Sverok förvånar mig inte. Är alla på semester eller? \o/

Hej!

Vi tycker att det är jättetråkigt att det har varit mycket bråk mellan de här två föreningarna. Vi har tidigare inte velat lägga oss i eftersom det inte är vår uppgift att agera skiljedomare utan vi hade hoppats att föreningarna själva skulle lösa sina problem. Nu har vi sett att detta har eskalerat och vi har hört att många andra föreningar känner sig upprörda och uppgivna över att det här bråket även går ut över deras verksamhet och deras rykte som Sverokföreningar.

Vi kommer inte att låta det här fortsätta, men just nu kan jag inte berätta här i tråden hur vi kommer att agera. Det är någonting vi behöver ta upp med de inblandade föreningarna i första hand.

För min egen del så är det svårt att ta till sig sådarna här saker när det inte kommer med så mycket bakgrunds material i fallet.

Sedan så är jag nästan beredd att lyssna på en vettig signatur hur mycket som helst .

Det inger helt enkelt mer förtroende även om personen kanske har knäppa åsikter,det väger nämligen mer i min bok en signaturen "Gäst".

Det ger intrycket av att någon inte orkar/eller vågar skriva sitt eget/bättre namn och då så engagerar inte frågan lika mycket.

Hoppas det löser sig.

Ja, allt är på väg att lösa sig - våra båda föreningar har börjat kommunicera på helt annat sätt och det verkar lovande - vi har alla insett att det finns katastrofalt mycket mer att förlora på det här tjafsandet än det lilla nöjet man vann på det

I dagsläget innebär detta också att Playstar inte tar några diskussioner om föreningen utan vi vill hänvisa alla frågor just nu (och framöver ett tag) till vår info-mail: info@playstar.se

Guest

Enligt ryktesvägarna så är det G4U som får ta all skit och möjligen blir utesluten ur Sverok vilket jag själv tycker är helt fel. Det låter som att den lilla mannen blir överkörd av dom större? Som jag skrev tidigare, jag vill egentligen inte ta ställning och peka finger. MEN nog f** finns det dom som gör värre saker och klarar sig undan gång på gång?

Ännu en läsvård tråd för alla ointresserade och ölpimplande semester sverokare

http://www.fragbite.se/?threadID=933967

Svar till Birger varför jag skriver som gäst beror helt och hållet på att jag inte hade loggat in när jag skrev, upptäckte det inte förrän efter några dagar. Trodde inte ens att man kunde skriva i forumet utan att vara inloggad.

Lite roligt att man får mail från Michael Levin (Ordförande Games4u) Där han nästan hotar en och säger om jag har något att säga om Games4u kan jag ringa han direkt, men han vågar inte lägga en kommentar här. Känns kanske som att ett av problemen ligger där?

Du säger Michael att du vill stoppa pajkastning men ändå mailar du folk privat och säger hur dåliga playstar är. Skärp dig unge.

Ta diskussionen och göm dig inte bakom annat.

Vad annars gäller min relation med Playstar är jag bara medlem och blev det bara för HoN beta men bestämde mig nu när de skaffat en lokal i Örebro att det är värt att vara kvar.

Samt det jag menar med att det inte finns några bevis så skiter jag väl i massa fragbite posts eller att de gjort reklam under fakenick, det är väl knappast något olagligt. Hade Games4u riktiga bevis på att ni ddosats av playstar etc så borde ni väll gått till polisen istället för att sitta och skicka till privata mail till folk där ni smutskastar playstar. Vilket är varför jag inte tror ni har några vettiga bevis som skulle kunna väga något under rättegång.

Men även om playstar gjort små fuffens saker som ni har bevis för så blir det ju inte bättre genom att göra såhär. Isf skulle ni gott till tex David och Nina för ett-två år sen, iaf då jag började höra om era intern krig.

Då tycket jag Playstar tog lite mer rätt väg och tog in lite experienced sverokare som Melin, Halken och Lyzio? som var med ett tag. För att styra upp deras verksamhet.

Samt så är väl Playstar den enda föreningen som Sverok kräver måste ha en Auktoriserad Revisor som kontrollerar dem.

Tråkigt tycker nog alla att denna pajkastning är och jag hoppas det löser sig för alla oss datorspelande personer. Kolla på r60.org som var under mycket kritik men jag tycker löst det mycket bra.

Jag hoppas att ni kan lösa detta utan att någon förening blir utesluten ut Sverok och ni kan börja samarbeta istället.

Guest

Har absolut ingen aning hur du kan få det till att jag ens jobbar för G4U :shock: Det enda jag har med G4u att göra är att jag själv är medlem där pga EAC. Och vad jag personligen har emot bamsegrill och fisher är personlig diskussion över irc vilket slutade med hot och fula ord. Därefter valde jag att sluta som medlem hos PS.

Vargen, du skriver att folk skriver saker utan diverse bevis. Men vart är då ditt bevis?

Har absolut ingen aning hur du kan få det till att jag ens jobbar för G4U :shock: Det enda jag har med G4u att göra är att jag själv är medlem där pga EAC. Och vad jag personligen har emot bamsegrill och fisher är personlig diskussion över irc vilket slutade med hot och fula ord. Därefter valde jag att sluta som medlem hos PS.

Vargen, du skriver att folk skriver saker utan diverse bevis. Men vart är då ditt bevis?

Jag svarade på ett mail som Ordförande i G4U skrev till mig istället för att skriva i tråden.

Jag är inte en inblandad part så jag bryr mig inte, det enda jag är rädd över är att den lilla "e-sport" scenen tar skada, tex så kanske sverok väljer att sluta stöda "cs-"föreningar helt. Så vad gäller olika bevis är det upptill båda föreningarna att klargöra för sig själva. Om man nu anklagar en annan förening för brott mot svensk lag bör man ha bevis att backa upp det.

Sen är väl mitt uttalande om att de bevis som framställt inte är bevis för mig, bevis för vad jag tycker? Så ovanstående post var inte riktad till dig alls. Skulle ha qoutat något så det blivit lättare men men...

Enligt ryktesvägarna så är det G4U som får ta all skit och möjligen blir utesluten ur Sverok vilket jag själv tycker är helt fel. Det låter som att den lilla mannen blir överkörd av dom större? Som jag skrev tidigare, jag vill egentligen inte ta ställning och peka finger. MEN nog f** finns det dom som gör värre saker och klarar sig undan gång på gång?

Rykten är rykten, rykten är ogrundad skit som slösar bort folks tid så snälla sluta hälla vatten på kvarnen genom att sätta kaffet i vångstrupen över rykten. Gör vad varje vettig människa gör och ignorera rykten och dem som sprider dem! Sant är att de ölpimplande semestersverokarna(och resten av oss) mest har skitit i detta, det beror på att det är skitsnack. Skit skall med skit bekämpas, jag vet inte hur ni gör Fragbite och alla andra ställen men här lyssnar vi inte på skitsnack och ryktesspridning. Så snälla sluta hetsa upp er för skitsnack, det enda det leder till är mer skitsnack. Det finns nåt som kallas för kritiskt tänkande, tillämpa det istället.

Ännu en läsvård tråd för alla ointresserade och ölpimplande semester sverokare

http://www.fragbite.se/?threadID=933967

Nej, den tråden var faktiskt inte läsvärd, den var fullkomligt ointressant och i sammanhanget komplett värdelös då den inte innehöll någon som skulle kunna kallas för konkreta bevis. Den innehöll däremot en hel del skitsnack, gnäll, lösa och ogrundade anklagelser samt dålig meningsbyggnad. Om du missat hur det fungerar så är skitsnack, gnäll och ogrundade anklagelser inte saker som har ett bevisvärde. Det är bara skit, men för sakens skull:

Såg videon där också, om den nu är äkta så borde Playstar ta fram bannhammaren. Men, jag är synnerligen skeptisk. Inte för att jag Sverokare och därigenom automatisk partisk med Bamsegrill, tror aldrig jag ens träffat karln. Anledningen till att jag är skeptisk är att för att en DDOS attack ska ha någon effekt överhuvudtaget behöver man en cirkel av FTP som kör ett script som t.ex. hämtar en bild på en sida upprepad i all oändlighet.(ja, det fick de rätt) Men om vi nu antar att sidans 250 besökare(bara för att alla inte visas i loggen behöver det inte betyda att de inte finns!) initierade en laddning av den där bannern med sin hiskeliga storlek på säkert 40k varje gång de gick in huvudsidan skulle det fortfarande handla om patetiskt lite trafik, alldeles för lite för att ens märkas på en så vältrafikerad sida som Games4u. Och huvudsidan hänger man ju inte speciellt mycket på om man spelar på Playstar, man måste mest bara förbi den. Och jag vet att det var en massa metauppdateringar i videon men det är inte en massa metauppdateringar när du surfar runt på Playstar och har aldrig heller varit det. Hade så varit hade du nog kunna läsa en massa djupa och granskande inlägg av självutnämnda skjutjärnsjournalister på Fragbite om hur "apor kodar bättre än Bamsegrill". Så det handlar inte om en 10-15 laddningar per besök, det handlar om en hämtning. Med ett FTP kan du komma upp i hundratals, tusentals beroende på, laddningar per minut. Det är också den omfattningen som krävs. Webläsare är däremot inte byggda för dylika saker och är alldeles för långsamma i sitt scriptkörande för att vara effektiva verktyg för DDOS/scriptbombing.

Så även OM den där filmen var sann hade inte den där DDOS attacken någonsin lett till nånting alls. Om nu den som äger webhotellet har bekräftat att en DDOS attack verkligen skett som din "intressanta" läsning påstod kan du då inte vara lite konstruktiv och förse våran förbundsstyrelse med de uppgifterna plus han telenr/mail så att vi kan dubbelkolla det ENDA i den här historien hittills som verkar kunna innehålla någon form av konkreta bevis/relevanta vittnesmål. Istället för att komma dragande med mer skitsnack som skrivits på Fragbite.

För det är just konkreta bevis vi är intresserade av, rykten och skitsnack är inte bevis, rykten och skitsnack kommer inte att få mig eller nån annan Sverokare att lyfta ett finger. Konkreta bevis är inte gnäll, skitsnack och anklagelser på ett forum. Är vi på det klara med det nu?

Lloyd - Som f.ö. jobbar med att renoverar hus och inte hunnit pimpla öl denna sommar.

Då den här tråden har såhär långt enbart handlat om lösa anklagelser och skitsnack baserat på rykten som florerat på div sidor, därför låser jag tråden. Vill någon lyfta en konkret fråga om Playstar eller diskutera samma ämne starta gärna en ny tråd men vet att ryktesspridning, skitsnack och anklagelser som inte backas upp är emot reglerna och kommer att modereras skoningslöst. Jag är frestad att ta bort hela den här tråden så se den som ett exempel hur man inte ska göra.

Lloyd - Moderator

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...