Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Guest

Latex fog istället för flytande latex

Recommended Posts

Guest

Hej!

Jag och min kompis ska göra latex-vapen, och vi undrar för det finns ingen affär i närheten som har flytande latex. Kan man andvända latex fog istället?

Kolla in en affär i närheten, till exempel Lidl, Willys, ICA eller nått liknande.

Det kan finnas där med.

Ööh? Är du seriös? Hitta latex på nån av de butikerna? I vilken värld lever du? :D

Jag skulle hellre föreslå att handla från Svarta Katten eller någon färghandel som kan beställa hem. Är skeptisk till att någon har sånt stående på lager hemma då det kan bli dåligt relativt fort och åtgången är liten. ;)

http://www.svartakatten.com/sortiment/oevrigtmtrl.htm

Nej, det finns INTE på vanliga affärer eller Ö&B.

Endast specialbutiker, kemiföretag och färghandlare har sånt (måste oftast beställas). Flytande latex måste förvaras svalt och mörkt för att inte gulna och börja stelna vilket det börjar göra relativt fort så man bör använda det direkt man köper det.

Det finns på Panduro, men heter inte latex där, utan formgummi. Dock är det inte mest ekonomiskt att handla därifrån, men har man bråttom och inte ska ha tokmkt och har ett Panduro i sin närhet så kan det vara värt det.

Är inte Panduros formgummi tjockare i konsistensen också? Det vill säga: inte lika lätt att lägga i tunna lager på sina vapen.

Butiker som säljer teatersmink brukar också ha flytande latex, eller åtminstone ha möjlighet att beställa in det.

Jag använde formgummit till mina vapen som jag gjorde till KH2010, iaf för de sista lagren, och det fungerade bra, men nu gjorde jag å andra sidan inte vapen eller föremål där det spelade så stor roll (två påkar, x antal stenar och en brödkavel förutom en yxa som inte är klar).

Latexfog blir antingen inte hållbart (spricker och krackelerar) om du lägger på ett tunnt lager. Eller så blir ytan/eggen stenhård om du lägger på tillräckligt många lager för att det ska hålla. (och då får du inte igenom vapnet i kontrollerna)

Alla livebutiker tar ut överpriser för latex. Kolla hellre på konstnärsbutiker eller keramiker.

http://www.kinn.com/ brukar jag köpa latex. Kan vara lång leveranstid dock, så beställ i tid...

Guest

Köp texillim det är mer lätttillgängligt och finns på burk på alla större färgaffärer. Lite tjockare i konsistensen men går att späda med vatten.

Så det så....

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...