Jump to content
Sign in to follow this  
phreak

Säljer mina Mortifactor marines. WH40k

Recommended Posts

SÅLT

Nu har dem stått länge nog, har inte spelat med dem på snart ett halvår och känner att dem antagligen kan få ett bättre hem hos någon som vill spela. En stor del av figurerna är målade, relativt bra dessutom. Alla modeller är konverterade till mortifactors, dvs alla chapter markings som finns på originalmodellerna är borttagna/ersatta.

Armén har kommit på andra respektive tredje plats i Army painting competition på GW förra året. Scout sergeant Telion tog första pris i the Fang på GW i 40k singel mini 2009.

Armén har en hel del ganska extravaganta frihandsmålade motiv och är målad i sk NMM teknik där man byter ut alla metallfärger mot vanliga färger och försöker simulera en metallisk effekt. Det är även en del limited editionmodeller med i listan inklusive några rätt så eftertraktade Space hulk terminators.

Pro painted brukar inte säga så mycket, men jag skulle vilja säga att det här är pro painted, dvs det som är målat. Självklart ingår en how to i priset så att jag kan lära ut hur jag målat modellerna och med vilka färger.

Prisidén ligger på 3000:- + eventuell frakt. Armén finns i Sthlms området.

Böcker

Codex space marines

Codex blood angels

HQ

1 Limited edition Sicarius med lightning claws 75% färdig

1 Games day space marine captain med power fist basfärger lagda

1 "Nya" Sicarius med plasma pistol och svärd 75% färdig

1 Lord Dante från Blood angels konverterad men omålad

1 Dark angels chief librarian Ezekiel 50% klar

1 Terminator librarian 70% klar

1 Terminator chaplain helt klar

1 Blood angels chaplain Astorath 50% klar

1 Assault on black reach marine captain 75% klar

Elites

1 Techmarine, nya modellen men med annorlunda backpack, basfärger lagda

1 AoBR dreadnought 100% klar

5 AoBR terminators 100% klara

5 Limited Space Hulk terminators med sergeant, heavy flamer och en chainfist 100% klara

5 sternguards konverterade från Dark angels veterans i plast

Troops

10 AoBR tacticals 5 är 100% klara och de andra fem har basfärgerna lagda

5 sniperscouts i plast (4 snipers och en missile launcher) 100% klara

1 Scout sergeant Telion 100% klar

5 Sniperscouts (4 snipers och en heavy bolter)i metall basfärger lagda

5 Scouts i metall (4 med bolt pistol och ccw, en med shotgun)basfärger lagda

10 Deathcompany med jumppacks och olika ccw 2 kvar på sprue, övriga grundmålade

Fast

3 Bikers konverterade med BA bits och Chaos marine bikes, omålade

Fordon

1 Land raider redeemer, lite konverterad 75% målad

1 Vindicator 90% målad

1 Drop pod 80% målad

1 Tank commander Chronus.

lite bilder:

Terminator-sergeant-SH.jpg

sicarius-wip.jpg

Telionbrabild.jpg

redeemer-vnster.jpg

DSC01467.jpg

drop-pod-wip-1-1.jpg

termie-chaplain-klar.jpg

dread-1.jpg

scouts-1.jpg

Mortifactor-Termies.jpg

vindicator-wip-3.jpg

vindicator-wip-2.jpg

Snyggt jobbat. Hade jag inte själv haft en Marine-armé så hade jag tagit rubbet direkt. Har ju själv en modell som jag tror är målad av dig och det är verkligen PRO-painted. Hör gärna av dig om du har beastmen eller wood elves att sälja.

så synd hehe, jo jag har sålt en del genom åren och det lär bli mer, ont om beastmen och wood elves för stunden dock.

får man fråga vilken modell det är?

jo lite brådis har jag väl. grejerna finns kvar. bara för att du var så snabb så bjuder jag på en "GW-väska" att frakta dem i också (iaf större delen av modellerna).

skickar PM.

så synd hehe, jo jag har sålt en del genom åren och det lär bli mer, ont om beastmen och wood elves för stunden dock.

får man fråga vilken modell det är?

Synd, just de styrkorna som jag hade behövt expandera lite just nu.

Det är Huron Blackheart. Tyvärr fortfarande inte färdigmålad...

Kul att se att någon visar intresse! 3000 sek för den här armen är nog den bästa affären man kan göra det här året...

Fy vad skillad du är på att måla. En klar nackdel då man aldrig skulle kunna komplettera med nya enheter utan att de sticker ut som bölder på bordet. :)

grejen är att det inte är så extremsvåra saker bara man har tålamod och tid att lära sig. jag tror nog den nya ägaren kommer lyckas galant med det.

grejen är att det inte är så extremsvåra saker bara man har tålamod och tid att lära sig. jag tror nog den nya ägaren kommer lyckas galant med det.

HeHe det är jag som är den nye ägaren. Har fått ett lite smakprov på gubbar och kan bara säga att jag är grymt nöjd. Men att jag kommer kunna måla likadant är nog nicht så troligt haha. phreak är bra att göra affärer med sista betalningen kommer på måndag den 19/7.

HeHe det är jag som är den nye ägaren. Har fått ett lite smakprov på gubbar och kan bara säga att jag är grymt nöjd. Men att jag kommer kunna måla likadant är nog nicht så troligt haha. phreak är bra att göra affärer med sista betalningen kommer på måndag den 19/7.

Fick du en avbetalningsplan? Det vet inte illa. :o

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...