Jump to content
Sign in to follow this  
Zambaku

Svenska onlinebutiker med tärningar?

Recommended Posts

Jag är i behov av tärningar och tänkte höra mig för om någon kunde rekommendera någon svensk sida som har ett bra utbud av tärningar till rimliga priser. Är i behov av T:6'or, både vanliga och så kallade poker dice. Gärna storpack, runt 100st eller så =3

Senast jag beställde så gjorde jag det från www.mantikora.se och det gick mycket smidigt, mycket låga priser och ännu fler produkter än jag fann på hemsidan. Jag mailade dem och fick massor av bra förslag på grejer de hade som saknades på sidan och som jag blev mkt nöjd med.

Annars har jag även god erfarenhet av www.gamemaniacs.se vilka har bra priser och funkar mkt smärtfritt, men beställ inget som det inte står att de har i lager, för jag har vid flera gånger beställt saker från dem som inte dykt upp (så deras rutiner kring hur man hanterar produkter som inte finns i lager är inte helt optimala). Men de är riktigt bra både utbud och prismässigt på saker de har hemma.

Även www.unispel.com har jag mkt positivt att säga om beställningsmässigt. Fungerade mycket smidigt och bra. De har chessex-tärningar iaf men inte så många andra sorter tyvärr (om jag inte missminner mig nu)..

Om det är lite mer exklusiva rollspelstärningar typ som em4 eller de coola designade polska tärningarna från Q-workshop så vet jag faktiskt inte var du kan beställa dem ifrån i Sverige, men de går att beställa direkt från http://q-workshop.com/select.php iaf, vilket fungerar mkt bra med (även det har jag testat själv).

..annars finns det många andra bra webbutiker i Sverige som man absolut kan titta och jämföra mellan. Jag har långt ifrån provat alla (och senaste tiden har det bara blivit mantikora i Sverige) men andra några andra bra jag har provat och har positiv erfarenhet av är www.sfbok.se www.worldofboardgames.se www.wizard-games.com men det finns mängder av nätbutiker :) Annars kanske en bra idé kan vara att supporta sin lokale dealer, så att det finns butiker kvar även i framtiden och så vår hobby kan forsätta att växa och man kan finna nya medspelare även i framtiden ;)

Men mitt spontana första tips skulle vara att kolla in mantikora, maila med dem om du vet vad du är på jakt efter, och jämför lite priser, men om du inte har en fobi mot att beställa från utlandet så kolla in q-workshops tärningar. De är grymt snygga(!) men inte helt billiga alltid iofs ;)

Om det är lite mer exklusiva rollspelstärningar typ som em4 eller de coola designade polska tärningarna från Q-workshop så vet jag faktiskt inte var du kan beställa dem ifrån i Sverige, men de går att beställa direkt från http://q-workshop.com/select.php iaf, vilket fungerar mkt bra med (även det har jag testat själv).

eM-4 finns precis som en hel del andra alternativa tillverkare hos oss på Kulturkommissariatet. :wink:

KP

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...