Jump to content
Sign in to follow this  
Dr Boo

Lajvfäktningsinstruktör för barn

Recommended Posts

Hej!

Ett par grannar kommer att börja introducera Lajv för några 7-10-åringar utanför Kivik, Österlen. I andra halvan av juli kommer de/vi (jag kommer vara statist) ordna ett spårvagnslajv på ett par timmar för ett par stereotypa äventyrargrupper (1 krigare +1 magiker +1 spejare). Då våra unga hjältar är nya och med purfärska vapen tänkte vi vid ett av våra förmöten gå igenom dräkter, roller och inte minst FÄKTNING, framför allt för att vi statister inte skall drabbas av allvarliga skador, för att barnen skall kunna sparra varandra efteråt och för att lajvvapnen skall hålla för mer än detta första smakprov.

Vi söker en (eller flera)

-stridslajvare med lite erfarenhet

-som har tålamod med barn

-som kan tänka sig att lägga en halvdag ideellt

Mat och dryck kommer du/ni givetvis förses med.

Om tycke uppstår är du/ni givetvis välkomna att vara med under själva lajvet.

Datum för förmötet är inte spikat, det kan anpassas efter dig/er.

Posta eller PM:a om det lockar...

Jag kan ställa upp så länge jag kan det datumet som det blir. Har hyfsat med erfarenhet när det kommer till att boffra (fäktas) med barn. Vår förening/Lajvarbetsgruppen (LAG) i SKuD har också lite utrustning att låna ut om det är av intresse.

Detta låter ju mycket kul. Konceptet verkar ganska likt Älgaspår-lajvet som som vi i A.L.I.A.S. anordnade för ett tag sedan, så om arrangörerna är intresserade kanske Maria även kan ge lite feedback gällande upplägget utifrån de erfarenheter vi dragit från det arrangemanget, då hon var en av huvudarrangörerna.

Och jag är också intresserad och ställer gärna upp ifall det passar för mig tidsmässigt. Har liksom Maria god vana av att bli misshandlad av ungar med latexvapen, även om jag knappast är någon fäktmästare :)

Ju mer dess bättre.

Jag har bara "raggat" Maria åt mina hemliga uppdragsgivare.

Jag är inte klar över hur vi bäst samordnar.

Jag försöker PM:a kontaktuppgifter till mina hemliga uppdragsgivare...

Både Viking och undertecknad går att ragga via Maria, så enklast är nog att bena ut detaljer med henne. Hon är vår agent..

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...