Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Bekkevold

Söker lite fler brädspelare i Linköping

Recommended Posts

Guest

Jag är på jakt efter lite mer folk till vårt spelgäng som i nuläget består av 4 aktiva/f.d. statistik-studenter, vi var dubbelt så många för ett par år sen men det har dessvärre flyttat iväg fler än vad som tillkommit. Visst dyker det upp långväga gäster ibland och joinar upp för att återuppleva gamla goda tider men alldeles för sällan, därför skulle vi vilja öka på antalet lokala spelare till en 8-10 så att det går att få ihop 5-6 när det är dags för spel.

Vi brukar träffas lite nu och då när det passar sig, oftast en eller ett par gånger i veckan, då vi spelar framför allt brädspel, typ Risk 2210, RoboRally, Settlers, A Game of Thrones eller klassiker som Finans, Jägersro m.fl. Det händer förstås också att vi relaxar med nåt lättsmält tv-spel typ Bomberman, Worms eller liknande som funkar för 4 spelare.

Skulle vara roligt att få in lite fler tjejer som gillar spel också, vi hade med en i början som flyttade hem till Stockholm nyligen men hon kommer ner på besök titt som tätt. Av vad jag märkt så blir det ofta nya strategier som man inte är van vid när det är tjejer med och spelar vilket gör spelandet mer oförutsägbart och roligt.

Om du är intresserad av att vara med i vårt lilla sällskap så är du välkommen att kontakta mig på något av följande sätt:

Mail: bekkevold@bredband.net

MSN/Live Messenger: bekkevold@passagen.se

alternativt så finns jag tillgänglig på Facebook

eller telefon: 070-5865854

MvH

Mats Bekkevold

Vi brukar för övrigt träffas hos mig i Gottfridsberg och spela

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...