Öppna styrelseforumet.
0

87 inlägg i detta ämne

Väl talat Birger.

Styrelsen har fattat rätt beslut och kommer att hålla ett extra årsmöte där frågan kommer att diskuteras och båda sidorna kommer att få säga sitt. Det är nämligen vi medlemmar som godkänner dagordningen och jag har svårt att tro att en dagordning som undviker frågan kommer att godkännas. Föreslår även att mötesordförande inte skall vara någon av de inblandade i styrelsen eller någon av det inblandade i förra årsmötets stora gräl så att det kan hållas på en bra nivå.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den föreslagna mötesordförande är Jesper Berglund, och är en person med stor erfarenhet att hålla i årsmöten, det var han som var mötesordförande vid vårt ordinarie årsmöte, för de som var där.

Dagordningen för ett extra årsmöte är något speciell, det kan läsas mer om på http://sverokvast.se/?page_id=3

Punkterna som kommer hanteras på det extra årsmötet, i enlighet med styrelsens beslut (utöver standard mötespunkter) är: revisionsberättelse, verksamhetsberättelse, ekonomisk berättelse, frågan om ansvarsfrihet för styrelsen och val av styrelse.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag antar att Jesper då inte sitter i nuvarande styrelse eller den från året innan?

Frågan om ansvarsfrihet för den avgående styrelsen kommer ju att kräva grundlig genomgång om ditt och Vargmans delade åsikter i frågan eftersom anklagelsen om bedrägeri ligger ute.

Personligen kommer jag bli mycket besviken om vi inte kan ha en ordentlig diskussion om detta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mig veterligen har jag aldrig suttit i Västs styrelse. Har däremot suttit i FS två perioder.

Jag har däremot varit revisor i Sverok Väst två perioder. Förra och perioden innan det. Det gör att jag har förhållandevis god koll utan att vara direkt inblandad.

Dessutom har jag varit ordförande på alla årsmöten sedan det extra extra årsmötet för några år sedan.

Givetvis står det mötet fritt att välja en annan mötesordförande om man tror att jag skulle vara för inblandad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror du att du kan se till att det blir en diskussion utan alltför mycket pajkastning så låter det bra för mig. Har endast hört ryktesvägen om senaste årsmötets kaos men stämmer dessa så krävs det bättring.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med, nu får det vara slut på träck kastandet.

Väst har som distrikt väldigt bra förutsättningar som distrikt.

Men det verkar på något sätt hamna i skymmundan för personliga

konflikter, och det måste upphöra annars bör man kanske fundera

på om man skall representera de ca 250 föreningarna som ingår i väst.

Birger

Ps Om diskusionEn skall fortsätta bör vi kanske skapa en ny tråd

som behandlar det extra års mötet.

Helst då i en sansad mogen ton.

Ds

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Tror du att du kan se till att det blir en diskussion utan alltför mycket pajkastning så låter det bra för mig. Har endast hört ryktesvägen om senaste årsmötets kaos men stämmer dessa så krävs det bättring.

Hm, kom på att jag borde svara på det.

Min syn överlag är att ett årsmötes ordförande inte ska vara delaktig i diskussionerna och inte styra deltagarnas diskussioner annat än via formalian. De enda som kan se till hur diskussionen förs är mötesdeltagarna.

Om någon tycker att någon annan kastar paj så kan man begära streck i debatten så mötet får besluta om ett dylikt.

Som mötesordförande tycker jag att _strukturer_ på förra mötet var helt acceptabelt och inte kaosartat. Innehållet i mötet anser jag inte att jag som mötesordförande ska ha åsikter om.

Givetvis kan man väcka ordningsfråga om att mötesordföranden aktivt ska avbryta alla som på något sätt sprider missaktning eller på annat sätt beter sig. Som mötesordförande lyder jag årsmötets beslut (om det inte involverar fysisk aktivitet)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Diskussionen får väl tas upp på mötet men jag anser att det är ordförandens jobb att hålla ordning på mötet men som Jesper sa utan att styra själva diskussionen. Jag misstänker dock att det kommer att krävas en moderator under vissa av punkterna och att mötesordföranden borde vara detta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det låter som om Jesper vet att han är moderator.

Men han får gärna var mer aktivt "ge ordet"-styrande, om jag förstod hans ord ovan rätt?

Dvs hålla reda på debatten och dess form och innehåll.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Birgers inlägg var insiktsfullt, "the god~"s mindre så.

Men innan ni ger in en dylik omgång om förtroende och ekonomisk skötsel, vore det inte väl att först sopa framför egen dörr?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Birgers inlägg var insiktsfullt, "the god~"s mindre så.

Men innan ni ger in en dylik omgång om förtroende och ekonomisk skötsel, vore det inte väl att först sopa framför egen dörr?

va? vad snackar du om???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Du kommentarer som gäst. Om du har ett konto vänligen logga in.
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

0