Gå till innehåll
Adrian

Sydcon 2010

Recommended Posts

Som representant för årets planeringsgrupp kan jag gladeligen avslöja att det blir ett Sydcon 2010!

Det mesta är fortfarande på planeringsstadiet men ett datum och en lokal är bokad. För dom som

är intresserade av att hjälpa till innan eller under själva konventet går det bra att höra av sig till våran mail : info@sydcon.sverok.net

Datum för konventet: 20-22 augusti

Plats: Studiefrämjandet Malmö (Ystadsgatan 53)

Hemsida: http://www.sydcon.sverok.net/

Mvh. Konventsgeneralen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Vet ni ännu om Warhammer Fantasy Battles kommer att spelas med den nya (8th) editionens regelbok eller om ni kommer att använda er utav den 7:e? Själv känner jag mig mindre sugen om ni tänkt undvika att använda er av den då aktuella regelboken (alltså den 8th editionens).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan tyvärr inte svara på vilka regler som kommer att användas, dels för att jag är inte insatt i figurspelandet

men också för att det är inte riktigt bestämt vem det är som ska hålla i warhammerturneringarna än!

Mvh. Adrian

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

-> uraithen, mitt tips är att du kontaktar de som ska hålla i den delen så snart det är bestämt vem det blir och hör med dem + kommer med eventuella åsikter till dem. Jag misstänker att det är en sådan sak som själva SydCons arrangörer inte kommer lägga sig i, utan det blir upp till de som arrangerar just WHFB. Kommer vi ihåg det kan vi skriva i den här tråden när vi vet vem det blir, annars kan du kontakta oss om ett tag igen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För dom som är intresserade av att delta i planeringen, vill vara med och skriva scenarion, arrangera Lajv eller

bara vill höra vad som är på gång, så bjuder vi i Sydcon-staben in till vårat första officiella planeringsmöte:

Tisdag den 25e Maj, kl. 1800 på Studiefrämjandet Malmö(Ystadgatan 53).

Vi hoppas att så många som möjligt vill delta, så att vi tillsammans kan göra det här till det bästa Sydcon någonsin!!!

För er som inte kan delta på det här mötet så kommer vi att ha ett uppföljningsmöte veckan därefter, är ni intresserade

men inte kan komma, skicka ett mail!

Mvh. Konventsgeneralen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag och Maria har pratat om att eventuellt försöka använda innergården till en lajvmarknad.

Tanken är väl att man skulle kunna slå upp lite tält och använda för lite olika workshops m.m.

Sen på kvällen så förvandlas marknaden till ett gött medeltidslajv.. vad sägs?

Frågan är bara om vi känner till en lajv-förening som har tillräckligt med resurser att hjälpa oss?!

Nån som känner till någon?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som ett inpass tror jag på att flera lajvföreningar vore av godo för lajvbiten generellt, även om en förening/arrangörsgrupp kan stå för kvällslajvet. Gällande marknadsbiten så är min tanke att det kan bli en bra möjlighet för lajvare att rensa ut lite i garderoben, en bra möjlighet för nybörjare att hitta saker de kan ha användning för och också en bra möjlighet för hantverkare som vill sälja och visa upp vad de gör. Jag kan också tänka mig att göra en medeltids-/fantasydel och en del för lite mer moderna saker, om intresset är stort nog.

Men i korthet, vill ni arrangera något lajvrelaterat på SydCon, hör av er till mig. Vill du engagera dig inom lajvbiten på SydCon, hör av dig till mig. Vill ni att er (lajv)förening eller ett kommande (lajvrelaterat) arrangemang ska synas på något sätt, hör av er till mig så ser vi vad vi kan hitta på.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Tänkte försöka anmäla mig, men länken http://sydcon.spelkonvent.se/ går bara till Studiefrämjandets mailinloggning...

Edit: Funkar när jag går via nyhetsposten eller skriver in adressen direkt, men inte via "Anmäl dig" länken i toppen av sidan. Verkar bara som att det kommit skräp i länken där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Åtgärdat och klart!!!

Nu har Sydcon-affischerna börja komma upp runt om i landet och det börjar bli dags att anmäla sig ! Följ länken ”Anmäl dig” på www.sydcon.sverok.net för att fylla i dina uppgifter och föranmäla dig till pass, turneringar m.m.

För dom som har svårigheter att följa länken så kan man även gå till http://sydcon.spelkonvent.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

SydCon behöver dig! Som ni vet så är SydCon Skånes största spelkonvent och så nära på en institution som man kan komma.

Vad ni kanske inte vet är att detta bygger på välviljan och det hårda arbetet från ett fåtal rakryggade individer. För att SydCon ska gå att genomföras behövs en stab av villiga funktionärer, Kan du tänka dig att vara en av dom?!

För varje pass du jobbar som funktionär får du (förutom extremt mycket Exp för framtiden) 50 kr avdrag på ditt inträde! De som jobbar tre pass eller mer får dessutom vår vackra konvents t-shirt. Funktionärer har förutom tillgång till funktionärssovsalen gratis kaffe/te under hela tiden de arbetar samt matprivilegier! Kom igen gör en insats och få freebies på köpet!

Kontakta info@sydcon.sverok.net i dag!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu