Gå till innehåll
Gäst Sampi

[Sampi] Ny spelförening i linköping

Recommended Posts

Gäst

Vi har nu stabilt startat och drivit våran nya studentförening i nästan 2 månader. Vi spelar allt från rollspel till brädspel men även kortspel och Warhammer förekommer allt mer och mer.

Vi träffas varje fredag från kl 18:00 fram till sent på kvällen och även torsdagar 17:00-20:00.

För mer information kan ni besöka våran hemsida http://sampi.vallagruppen.com/ eller kontakt oss genom

Sampi@live.se

Pontus Ek = 076422015

Erik Andersson = 0739442024

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Verkar lite spännande. Emellertid verkar er hemsida inte funka. Skulle vara kul att se lite mer

/McAber

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Välkomna som ny förening!

Hoppas att ni får igång er aktivitet ordentligt nu. Glöm inte att samarbeta med Studiefrämjandet genom studiecirklar. De kan hjälpa till med t.ex. material (böcker, tyg, osv beroende på vad man gör).

/Thom

ordf. Sverok Ost

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En liten fråga till er som håller i Sampi.

Spelar ni Descent?

Är väldans sugen på att dra igång igen, men saknar tyvärr spelsällskap sen ett år tillbaka.

D&D är också intressant, och finns möjligheter till det så är jag nästan på gränsen att gå med i eran förening.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske är ett lite sent men jag kan säga att vi inte har spelar det men vi är alltid intresserade av att spela nya Rollspel, så om du har böckerna är det bara komma ner och visa hur man gör om inte så är det nog inte så svårt för oss att införskaffa det :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilket av dem är det ni inte spelar? :)

Descent är figurbrädspel, och jag har grundboxen.

D&D har jag tyvärr inga böcker till, trots att jag köpte en hel uppsättning tillsammans med en dåvarande polare.

Han flyttade upp till Värmlands skogar och tog hela D&D-samlingen med sig den lille :evil:

Ska försöka svänga ner med Descent i alla fall, måste bara plugga på lite då jag tycks ha glömt det mesta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det som vi håller på med just nu är:

Warhammer 40k

DnD 3.5 och 4.0

Shadowrun

Eon

World Of Darkness

dessa har vi ju nästan alla böcker till så just DnD behöver du inte oroa dig för men som sagt vill du ta med dig decent ner skulle det vara mycket roligt att prova :D

Vi har ju även ganska mycket olika kortspel men dom tar jag inte upp i den här listan :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu